A A+ A++

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowała, że do końca 2024 roku planuje ogłosić postępowania przetargowe na łączną kwotę ok. 17 mld zł, na zadania realizowane w całej Polsce, w tym kontynuację budowy największego połączenia kolejowego w Małopolsce czyli linii Podłęże-Piekiełko.

W trzecim kwartale tego roku ma zostać ogłoszone postępowanie na budowę odcinka Limanowa – Tymbark, wcześniej zapowiadano, że nastąpi to w marcu. Z kolei przetargów na odcinki: Tymbark-Limanowa oraz odcinka Podłęże – Gdów oraz odcinka Podłęże Balachówka – Podłęże należy spodziewać się w IV kwartale tego roku

Powstanie linii kolejowej na odcinku Podłęże-Gdów zakłada powstanie dwóch peronów przystankowych (Wiatowice i Zagórzany-Zręczyce) oraz stacji kolejowej i placu przeładunkowego w Gdowie. Przewidywany czas przejazdu pociągu pasażerskiego na tym odcinku, to około 25-30 minut. 

Obecnie trwają prace budowlane na czterech fragmentach linii kolejowej 104 „Chabówka-Nowy Sącz”. Tam powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Jego budowa rozpocznie się w 2025 roku i potrwa 10 miesięcy. Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. 

Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. 

Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Warsztaty z robotyką”. Uczniowie budują roboty z klocków
Następny artykułPostaw przy wentylatorze. Zadziała lepiej niż klimatyzacja