Zasada „jednego okienka” skutkuje automatycznym wysłaniem informacji do Urzędu Skarbowego i ZUS, przy czym dla rozliczających się kartą podatkową konieczna jest uzupełniająca informacja do US – deklaracja PIT 16Z.
Warto jednak pamiętać, iż w/w automatyzm nie działa w wypadku, gdy jesteś płatnikiem zarejestrowanych ubezpieczonych. W tym wypadku niezbędne jest wcześniejsze rozwiązanie umów oraz konieczne jest złożenie wniosków ZUS ZWUA oraz ZUS ZCNA. W tym wypadku termin dni siedmiu na zgłoszenie liczony jest od ustania obowiązku ubezpieczenia, a składki pozostają wymagalne także po formalnym zakończeniu prowadzenia działalności.
Osoby rozliczające się podatkową księgą przychodów i rozchodów muszą ponadto sporządzić wykaz majątku przedsiębiorstwa oraz spis z natury. Dokumenty te należy przechowywać przez pięć lat.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS