Wszystkie sklepy Lidl Polska dołączą do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Oznacza to, że niemiecki dyskont otworzy w niedziele niehandlowe w sumie 787 placówek.
Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, zakończył się proces uruchamiania POP-ów we wszystkich 787 sklepach sieci Lidl Polska. Umowa podpisana w sierpniu br. zakładała stopniowe przyłączanie po 100 sklepów tygodniowo. Proces ten zakończył się, a firma kurierska DHL niedługo ma wystartować z kampanią informacyjną dla klientów.
Dla Lidla oznacza to, że teraz każdy jego sklep będzie mógł być otwarty przez 7 dni w tygodniu. Z uwagi na nowelizację ustawy o zakazie handlu w niedziele, która wejdzie w życie od lutego 2022 r., oraz na zbliżający się okres świąteczny, wydaję się to istotne w kontekście „walki o klienta”.
Poza siecią Lidl firma kurierska DHL uruchomiła swoje POP-y w takich sieciach handlowych takich jak Żabka, ABC, Biedronka, Kaufland, Stokrotka, ale także w salonach prasowych Inmedio i na stacjach benzynowych Shell oraz Moya.
Pracownicy handlu mówią “dość”
Niskie płace, braki kadrowe oraz otworzenie sklepów w niedziele niehandlowe – to główne powody, które wpłynęły na decyzję związkowców z “Solidarności” o organizacji demonstracji w 4 listopada w Warszawie. Jak przyznali w rozmowie z Bankier.pl poszczególni reprezentacji związków zawodowych dużych sklepów, te nie konsultowały skorzystania z “furtki” i pozostawiły pracowników bez możliwości wpłynięcia na grafik.
Sklepy Carrefour, Kaufland oraz Lidl jako jedyne zapowiedziały przyznanie dodatku swoim pracownikom za pracę w niedziele niehandlowe. Jednak jak udało się ustalić, w sieci Carrefour taki dodatek wynosi 3,70 zł brutto na godzinę, natomiast w Kauflandzie 4 zł brutto na godzinę.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS