Kwalifikacje podczas Grand Prix Włoch, podobnie jak w Monako, są zmodyfikowane ze względu na liczną grupę jeżdżąca w F3 oraz zamieszanie w przeszłości związane z sesją czasową na tym torze. Kierowcy zostali podzieleni w kwalifikacjach na Grupę A oraz Grupę B. Podczas dzisiejszych kwalifikacji obaj polscy kierowcy zostali zakwalifikowani do Grupy A ze względu na posiadanie numerów parzystych.
Kolejność na polach startowych jest ustalana na podstawie łącznych wyników obu sesji kwalifikacyjnych. Kierowca z najszybszym czasem z obu grup rozpocznie wyścig z pole position, a najszybszy kierowca z przeciwnej grupy wystartuje obok niego z pierwszego rzędu.
Pozycje będą następnie zmieniać się na przemian między grupami, aż do zapełnienia pozostałych miejsc na starcie. Szósty najszybszy samochód z wolniejszej grupy rozpocznie wyścig sprinterski z pole position.
Podzielenie całej stawki na dwie grupy nie uchroniło jednak F3 od wielkiego zamieszania podczas kwalifikacji. Zawodnicy niemal zatrzymali się na torze tworząc „pociąg” między szóstym a siódmym zakrętem, co zakończyło się ostatecznie kolizją. Jednym z juniorów zamieszanych w zderzenie był Kacper Sztuka.
Polski kierowca wyjechał z szóstego zakrętu i zobaczył ledwo toczące się bolidy, przez co zwolnił, chcąc schować się z tyłu utworzonej kolejki. Ku jego nieszczęściu bezpośrednio za nim jechał Laurens van Hoepen i uderzył w polskiego kierowcę, wykrzykując przez radio swoje niezadowolenie na zachowanie Sztuki.
Uderzenie było na tyle silne, że ani jeden ani drugi po wznowieniu sesji nie byli w stanie kontynuować piątkowej rywalizacji, kończąc kwalifikacje Grupy A bez jakiegokolwiek czasu.
Po uprzątnięciu toru kierowcy już nie kalkulowali i wyruszyli w celu przejechania szybkiego okrążenia. Najszybszym kierowcą w Grupie A okazał się lider klasyfikacji F3 Leonardo Fornaroli. Włoski kierowca startując z pierwszego rzędu do niedzielnego wyścigu głównego zwiększa swoje szanse na mistrzostwo tym bardziej, że walczący z nim Gabriele Mini i Luke Browning zakwalifikowali się za jego plecami, odpowiednio na drugiej oraz siódmej pozycji w Grupie A.
Dobrym czasem popisał się na Monzy Piotr Wiśnicki, który zakwalifikował się w swojej grupie na ósmej pozycji co oznacza, że do sobotniego oraz niedzielnego wyścigu na Monzy wystartuje z ósmego rzędu, czyli 15 albo 16 pozycji, co jest jego najlepszym rezultatem w tym sezonie.
Zawodnicy w Grupie B zachowali się bardziej rozsądnie i wyciągnęli wnioski, które pozostawiła po sobie poprzednia grupa, chociaż i tak nie zabrakło walki o miejsce na torze między Variante Ascari a Parabolicą, gdzie utworzył się wcześniej wspominany „pociąg”.
Pierwszym kierowcą prowadzącym stawkę był Christian Mansell, za którym jechał Nikola Tsolov, ale pod koniec okrążenia Australijczyk zbuntował się i odpuścił, chcąc złapać się w strumieniu za innym kierowcą.
To pozostawiło większości zawodników tylko jedno szybkie okrążenie do przejechania. Najlepszym kierowcą Grupy B okazał się zespołowy partner Kacpra Sztuki, Alex Dunne. Irlandczyk przejechał okrążenie w czasie 1:38,818 co oznaczało, że wystartuje do niedzielnego wyścigu głównego za plecami Fornaroliego, ponieważ Grupa A okazała się być szybsza.
Z drugiego rzędu do niedzielnej rywalizacji ruszą Sami Meguetounif i Mini, a trzecią linię zapełnią Santiago Ramos i Sebastian Montoya.
Wiśnicki wystartuje w sobotę oraz niedzielę z piętnastego pola startowego, czyli najlepszego w tym sezonie, a Sztuka ruszy dopiero z dwudziestej siódmej pozycji.
Z pole position do jutrzejszego wyścigu sprinterskiego wystartuje Tim Tramnitz, z którym w pierwszej linii ustawi się Tasanapol Inthraphuvasak.
Wyniki kwalifikacji Grupy A
1 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 4 | 212.182 | |||
2 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 4 |
+0.256 1’38.543 |
0.256 | 211.631 | |
3 |
S. Ramos Trident |
6 | 4 |
+0.417 1’38.704 |
0.161 | 211.286 | |
4 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 4 |
+0.545 1’38.832 |
0.128 | 211.012 | |
5 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 5 |
+0.585 1’38.872 |
0.040 | 210.927 | |
6 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 4 |
+0.828 1’39.115 |
0.243 | 210.410 | |
7 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 5 |
+0.837 1’39.124 |
0.009 | 210.391 | |
8 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 4 |
+0.986 1’39.273 |
0.149 | 210.075 | |
9 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 4 |
+1.063 1’39.350 |
0.077 | 209.912 | |
10 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 6 |
+1.207 1’39.494 |
0.144 | 209.608 | |
11 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 4 |
+1.430 1’39.717 |
0.223 | 209.139 | |
12 |
N. Strømsted Campos Racing |
10 | 4 |
+1.590 1’39.877 |
0.160 | 208.804 | |
13 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 4 |
+1.929 1’40.216 |
0.339 | 208.098 | |
14 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 1 | ||||
15 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 1 |
Wyniki kwalifiakcji Grupy B
1 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 4 | 211.042 | |||
2 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 3 |
+0.042 1’38.860 |
0.042 | 210.952 | |
3 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 4 |
+0.081 1’38.899 |
0.039 | 210.869 | |
4 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 4 |
+0.087 1’38.905 |
0.006 | 210.856 | |
5 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 4 |
+0.138 1’38.956 |
0.051 | 210.748 | |
6 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 4 |
+0.141 1’38.959 |
0.003 | 210.741 | |
7 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 4 |
+0.202 1’39.020 |
0.061 | 210.611 | |
8 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 4 |
+0.311 1’39.129 |
0.109 | 210.380 | |
9 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 4 |
+0.401 1’39.219 |
0.090 | 210.189 | |
10 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 4 |
+0.455 1’39.273 |
0.054 | 210.075 | |
11 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 4 |
+0.476 1’39.294 |
0.021 | 210.030 | |
12 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 4 |
+0.503 1’39.321 |
0.027 | 209.973 | |
13 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 4 |
+0.591 1’39.409 |
0.088 | 209.787 | |
14 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 4 |
+0.732 1’39.550 |
0.141 | 209.490 | |
15 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 3 |
+1’06.347 2’45.165 |
1’05.615 | 126.266 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS