A A+ A++

LG udostępniło wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku. Zgodnie z danymi producent osiągnął w nim przychody w wysokości 14,73 bilionów wonów południowokoreańskich (14,25 mld dolarów) co oznacza nieznaczny spadek względem analogicznego kwartału ubiegłego roku. Zysk operacyjny wyniósł natomiast 1,09 bln KRW (921,47 mln dolarów) zaś dochód operacyjny poprawiono o 21,1 procent w porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku. Warto podkreślić, że LG po raz drugi w historii udało się przekroczyć poziom 1 biliona wonów południowokoreańskich, jeżeli mowa o zysku operacyjnym. Rekordowa była także marża na poziomie 7,4 procent. Zdaje się piętą achillesową przedsiębiorstwa jest dział odpowiedzialny za smartfony. Chociaż LG Mobile Communications Company odnotował w minionych trzech miesiącach 988,6 mld KRW (843,9 mln dolarów) przychodów to strata operacyjna wyniosła 237,8 miliardy wonów południowokoreańskich (200,96 milionów dolarów), a sama sprzedaż spadła o 34 procent w porównaniu do tego samego kwartału poprzedniego roku. Jako jeden z głównych powodów LG wymienia zakłócenia w dostawie komponentów od chińskich partnerów biznesowych. Firma wciąż kontroluje wydatki dzięki „wydajności produkcji i marketingu” oraz ciągłym wysiłkom zmierzającym do złagodzenia skutków pandemii koronawirusa. Nadzieją dla korporacji pozostaje LG Velvet, który w jej ocenie wyznaczy dla niej nowy kierunek działalności.

Zgodnie z danymi LG osiągnęło w pierwszym kwartale 2020 roku przychody w wysokości 14,73 bilionów wonów południowokoreańskich (14,25 mld dolarów) co oznacza nieznaczny spadek względem analogicznego kwartału ubiegłego roku.

W przypadku osiągnięcia przez telefon rynkowego sukcesu zapewne poprawi on statystyki mobilnego działu firmy w dalszej połowie roku. Jeśli mowa o innych markach to LG Home Appliance & Air Solution oraz Home Entertainment osiągnęły przychody w wysokości 8,39 bln KRW (6,95 mld dolarów oraz zysk operacyjny 753,5 miliarda KRW (636,8 miliona dolarów). Według producenta przychody pozostały prawie identyczne względem analogicznego okresu i są na bardzo dobrym pułapie. Za sukces odpowiada m.in. zwiększona sprzedaż urządzeń takich jak zmywarki, czy automaty do prasowania przede wszystkim na terenie Korei Południowej. Oprócz tego marża operacyjna była najwyższa w historii. LG Home Entertainment Company wygenerował przychody w wysokości 2,97 biliona KRW (2,51 miliarda dolarów) i jest to spadek o 4,8 procent w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku. Odpowiadają za to ograniczenia w podaży komponentów i spowolnienie światowego popytu. Patrząc na pozostałe działy to LG Vehicle Component Solutions Company wrzucił do kasy 1,32 biliona wonów południowokoreańskich (1,11 miliarda dolarów), co stanowi spadek o 21 procent w porównaniu do analogicznego czasu ubiegłego roku przy stratach operacyjnych 96,8 miliarda KRW (81,8 milionów dolarów).

Aby zminimalizować ryzyko wynikające z pandemii COVID-19 firma zamierza przyspieszyć wysiłki związane z optymalizacją łańcucha dostaw jednocześnie biorąc pod uwagę zmniejszenie popytu ze strony producentów samochodów. W tej sytuacji wciąż zamierza ona poprawiać swoją strukturę biznesową z uwzględnieniem dalszych oszczędności w drugim kwartale. LG Business Solutions wygenerował 1,71 biliona KRW (1,44 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 3,5 procent rok do roku i 18 procent względem poprzedniego kwartału. Zysk operacyjny wyniósł z kolei 212,2 miliarda KRW (179,3 miliona dolarów) był o 26,3 procent wyższy niż rok wcześniej. Mimo iż LG wciąż daleko do sytuacji Sony, jeśli chodzi o smartfony to zapewne sprzedaż tych urządzeń jeszcze spadnie w 2020 roku i dotknie także pozostałych producentów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDuży wzrost liczby ofiar na Wyspach. 739 zgonów w ciągu ostatniej doby
Następny artykułWorld of Warcraft otrzyma wkrótce wsparcie dla Ray Tracingu