A A+ A++

rozwiń

Lexus rozbił bank. Niemal 100 proc. kierowców woli hybrydy

Lexus miesza na rynku. W pierwszym kwartale 2024 roku zarejestrowano w Europie ponad 19 tys. samochodów tej japońskiej marki, czyli 48 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach rok wcześniej. Aż 93 proc. kupujących zdecydowało się na auta z napędem zelektryfikowanym, a w Europie Zachodniej i Polsce ten wskaźnik sięgnął niemal 100 proc. Od stycznia do marca sprzedano przeszło 17,6 tys. Lexusów z napędem hybrydowym, hybrydą plug-in oraz z napędem elektrycznym na baterie.

Koniem pociągowym biznesu Lexusa na Starym Kontynencie są SUV-y i crossovery. Trzy modele – NX, RX i UX odpowiadają za rekordowy wynik w pierwszym kwartale. Teraz na scenę wjeżdża zupełnie nowy zawodnik: Lexus LBX. Ten hybrydowy model w 2024 roku ma zadecydować o dalszej ekspansji japońskiego producenta. Ale po kolei…

Lexus NX 350h z klasyczną hybrydą hitem

Lexus NX jest najpopularniejszym autem japońskiej marki na Starym Kontynencie. W pierwszym kwartale Europejczycy kupili 7186 sztuk tego SUV-a, to o 47 proc. więcej niż przed rokiem. Największą popularnością cieszył się model NX 350h wyposażony w klasyczną hybrydę (4165 egz.). Ładowana z gniazdka hybryda plug-in pod karoserią NX 450h+ skusiła 2824 kupujących. W Polsce w pierwszym kwartale sprzedały się 1022 Lexusy NX. Skąd takie wzięcie?


Lexus NX

/

Lexus


NX drugiej generacji rozpoczął metamorfozę Lexusa. Od tego modelu Japończycy stawiają na nowoczesny design i sportowe wrażenia z jazdy. Stąd najmłodsza na rynku gama SUV-ów i crossoverów z wyższej półki. Nowa stylistyka pociągnęła za sobą cyfryzację, a ta rozlała się na kolejne modele. Szybkie multimedia teraz są powszechnie stosowane w całej gamie producenta. Jednocześnie NX 450h+ jako pierwsza hybryda plug-in Lexusa dostał misję przekonania kierowców do technologii PHEV. Pod względem technicznym napęd ten składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego pracującego w ekonomicznym cyklu Atkinsona ze wspomagającym go silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM. Oba przekazują moc na przednie koła. Tylną oś napędza dodatkowy silnik-generator (54 KM), który współpracuje z układem hybrydowym. W ten sposób kierowca dostaje 309 KM mocy syst … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDwa loty o wiele tańsze niż jeden? To możliwe. LOT tłumaczy się ze swojej “żelaznej logiki”
Następny artykułWybory 2024. W Bobrownikach bez zmian. Były wójt skazany za łapówki przegrał w drugiej turze