A A+ A++

Witam serdecznie dzisiaj Testujemy Lexusa RX 4 generacja w najnowszym wcieleniu stał się jeszcze bardziej agresywny Chociaż nic nie wskazywało na to że trzeciego wracaj można w tym zakresie jakkolwiek pobić stał się jeszcze większy i co ciekawe Jeśli spojrzymy na rozstaw tego auta to o ile nadwozie ma większe niż et BMW X5 to jednak rozstaw osi Jest minimalnie ale mniejszy od BMW X3 więc pytanie jest czy to co widzimy na zewnątrz a to co znajdziemy w środku jeśli chodzi o przestrzeń będzie do siebie pasowały i z kim właściwie powinien konkurować Lexus RX X5 z ich trójką a być może tworzy własną niższe Ale najważniejsze pytanie jest o ile RX w czwartej generacji poszedł do przodu w stosunku do poprzednika naszym teście stylistyka ostatnich modele Lexusa nie jest z pewnością skierowana do konserwatystów o ile modele GS ils zachowują spokój minimalizm podobnie kompaktowy CT to już modele z crossovera mi na czele prezentują się bardzo agresywnie już Model X mocno poruszył zwolenników i przeciwników wzbudzającego moje mocy Tak się składa że RX jest w czwartej generacji i jeszcze bardziej ostre linie nadkole wspinające nieforemny trapez wieczne przetłoczenie które łączą się i rozdzielający linii okiem klamek i tak dalej do tego olbrzymi grill stosunkowo niewielkiej bardzo ostro narysowane światła i w technologii LED i nieco spokojniejsze harmonijny tył wszystko podkreślają dużo obręcze kół oraz kolor nadwozia jeśli ktoś kto się wyróżnić powinien wybrać biały kolor tak jak nasza testów k ciemno lakiernie co ukrywa złamanie choć z drugiej strony chromowane wstawki są jeszcze bardziej widoczne Jedno jest pewne miłośnicy stonowany i niemieckiej stylistyki spoglądając Co nowego Lexusa RX mogą dostać oczopląsu wewnętrzny jest nieco spokojnie ale OK mocno nawiązuje do innych nowych modeli z gamy Lexusa cechą szczególną jest jednak wyświetlacz o przekątnej aż 12 i 3 cale do kompletu dostaniemy również kolorowy wyświetlacz head-up ciekawostką będzie również poskładane elektryczne proporcje 6041 duże panoramiczne okno a na zagłówkach można zamontować dwa monitory systemu info medialnego o przekątnej 11 i 6 jak widać gadżetów elektroniki nie brakuje a to tylko szczyt góry dodatków i ciekawostek podobnie jak w przypadku innych modeli tak samo Lexus RX dostanie pakiet dodatków f Sport skład który pomiędzy nimi dodatki do nadwozia 20 calowe felgi z lekkich stopów oraz specjalny pakiet wskaźników w serii f Sport oprócz tego dostaniemy zmianą kierownicy wieczne plakietki emblematy najważniejszym dodatkiem będzie jednak zmodyfikowane z aktywnym stabilizatorem który utrzymuje nadwozie idealnie płasko w każdym zakręcie tak przynajmniej twierdzi Lexus czwartej generacji jest dostępny na naszym rynku w dwóch wersjach silnikowych 200t 150 h wersje 200 to 2 litrowa turbodoładowane jednostka taka jak w naszym testowym egzemplarzu który daje 238 koni mechanicznych alternatywą jest hybryda V6 wolnossąca 3 półlitrowa które daje 263 konie mechaniczne i do tego dwa silniki elektryczne 167 163 i 68 koni mechanicznych w sumie hybryda 313 koni mechanicznych naprawdę jest czym jechać Ale wróćmy do naszej wersji ona ma 350 niutonometrów momentu obrotowego dostępne od 1650 czterech tysięcy obrotów na minutę to wszystko w zestawieniu z nieco mniejszą masę niż poprzednie generacje i lekko poniżej dwóch ton daje 200 km na godzinę prędkość maksymalną e-deklaracje producenta 9 i 6 do setki co jest skandalicznie słaby byłoby skandalicznie słabym wynikiem bo słabsza na przykład x Trójka w drzwi albo dwie i pół sekundy słabszym silnikiem szybciej na szczęście wczoraj sprawdzałem osiągnie tego samochodu i okazało się że prawdziwy czas przyspieszenie do setki to 8 sekund co by oznaczało że producent pomylił się w swoich obliczeniach od półtorej ponad sekundy nie rozumiem to jest przepaść Jezu jak to się mogło stać ale tak właśnie jest prawdziwy również spalanie Według producenta powinno ono mieścić się w okolicach 7 i 9 średnie spalanie i to również i jest delikatnym błędem ze strony producenta tym razem błędem na nie klienta Było samochód pali znacznie więcej to wszystko zarówno przyspieszenie Jakie spalanie oczywiście zobaczyć w osobnych firma i teraz też były prosto od razu powiem że ich czwartej generacji urósł tak jak mówiłem zarówno jeśli chodzi o rozstaw osi jaki wymiar zewnętrzny i w środku zrobiło się więcej miejsca szczególnie na szerokość tam różnice są naprawdę w centymetrach ale zobaczymy jak to wszystko wygląda z punktu widzenia dwumetrowca i powiedz że wygląda średnio jeśli chodzi o wysokość wysokość to jest chyba tego samochodu który się nie zmienił w stosunku do poprzedniej generacji i teraz jeśli ustawimy fotel w najniższej pozycja to z niedowierzaniem klikałem o tym przycisku próbując obniżyć go jeszcze jeszcze jeszcze niestety nie nie da się już od fotela A ja jestem z głową Niestety w podsufitce jak próbuję się wyprostować to niestety dotykam tutaj podsufitki która Być może jest obniżona troszkę nadmiernie z uwagi na to że mamy to okno dachowe które zwykle Bluetooth Tak czy inaczej aby nie dotykać podsufitki musiałbym o w ten sposób urlopowo rozłożyć fotel No ale tak się jeździć nie da więc jak się ustawię tak jak się jeździ i powinno czyli ustawienie tak zwane na Rolexa jak jak po prostu po prostu jemy rękę i nie odrywając pleców od fotela w trafił zegarkiem którego akurat dzisiaj nie zabrałem na kierownicę No to siedzimy poprawnie kierownicę robimy regulujemy elektrycznie w dwóch płaszczyznach oczywiście więc każdy tutaj sobie dobierze odpowiednią i wracając jeszcze do fotela również wszystko elektryczne mamy też w bardzo szerokim zakresie tutaj regulację odcinka lędźwiowego który naprawdę potrafi wyjechać bardzo bardzo wyraźnie oprócz tego regulacje O tutaj regulację na wysokość zagłówka który co ciekawe ma jedno jedyne ustawienie czyli to Jeśli chcemy Cokolwiek nie zrobisz to tak na dobrą sprawę możemy go tylko wyjąć więc zagłówek jest i rusza się ale tego dojdziemy i ustawienie jest takie No i popatrz się od razu metrowca wygląda tak to troszkę za nisko I teraz powiedz Za dużo trochę Zobaczcie sami moje kolana stykają się z taką twardą skorupą z tyłu fotela więc niestety ta Podróż nie będzie zbyt wygodna zbyt komfortowe nie mógłbym wsunąć buty pod fotel i jakoś to inaczej po rozkładać ale niestety w tym samochodzie buty jakoś tak za dobrze tam nie wchodzą lewy jeszcze wszedł Ale już tak z oporem sprawy jakoś no nie ma twojego miejsca więc to niestety nic na to nie poradzimy musimy jechać tak troszkę pod kule linii zwróć uwagę jednocześnie że na wysokość dwóch metrów jest bez problemu to znajduje dość miejsca ja tutaj jestem to ja chwilę ci jadę z podniesioną głową i jeszcze nie dotykam podsufitki Ale z drugiej strony dla właściwie to trzeciej strony to jest główny ustawienie zagłówka więc jeśli żeby odrobić może to śmiało podróżować bo jest dość dużo miejsca na wysokość to jednak w razie uderzenia w tył pojazdu głowa Niestety zostanie urwana dlatego że podłóg na soborze podłokietnik mówię zagłówek jest za nisko idziemy teraz na prawo przesuwam się i popatrzcie co jeszcze można to zrobić Możemy przesunąć w ten sposób fotel do sposób uzyskujemy oczywiście przestrzenie całkiem sporo w bagażniku oprócz tego możemy to rozłożyć podłokietnik duży miękki wygodnej w nim znajdziemy jeszcze cały pojemną kieszeń również dwa uchwyty na kubeczki i również możliwość przewożenia nart przy czym jest to zrobione w niestandardowy troszkę sposób jeszcze trzeba złożyć w ten sposób wtedy wtedy łatwiej sięgnąć tutaj do odpowiedniego uchwytu odpiąć to to rozłożyć to złożyć i mamy przestrzeń na narty ale nie przez okienko czy otwór tylko złożenie tych 20% oparcia list chodzi o wymiar praktyczny to co my tu mamy nawiewy mamy 12 V mamy schowek mamy i schowek i takie całkiem praktyczne również mamy miejsca na kubeczki również nie brakuje tutaj nasz takie przykładowy termokubek w mieście się bez problemu mamy też roletki na oknach No i można też o mocowanie ISOFIX które jest tutaj na skrajnych pozycjach i tutaj te mocowanie są dobrze widoczne w przypinanie fotelika bez problemu będziemy mogli to zrobić szybko Chyba zapomniałem powiedzieć o bardzo ważnych rzeczy a mianowicie nie mamy to to problemu z tunelem środkowym jest zupełnie płaska podłoga I jeszcze jedna sprawa Mianowicie siedząc na tylnej możemy regulować kąt pochylenia oparcia czyli tym samym tą samą dźwignią którą możemy złożyć oparcie od środka możemy po podniesieniu nacisnąć mocniej do tyłu i wtedy ustawiamy oparcie w pozycjach do leżenia tutaj możecie zobaczyć różnice w koncie musiałbym cię przesunąć troszkę bardziej do przodu żeby się to dokładnie zobaczyli o proszę bardzo to jest takie bardziej to jest do spania bagażnik 4 generacja ricca urósł o prawie 100 litrów było 446 teraz mamie 539l i po oparcie tylnej kanapy będzie to aż 1612 i to jest znów o prawie 100 litrów więcej niż u poprzednika zwrócił uwagi uwaga jednak na to że próg załadunku bardzo wysokie Chodźcie to jest No zaraz to zmierzymy ale to naprawdę jest to dosyć wysoko natomiast Jeśli zajrzymy jej nieco głębiej to okazuje się że to wszystko ma tutaj podwójne drugie i to wszystko Możemy jeszcze wykorzystać to nie jest miejsce stracone Popatrzcie Tam jest też Całkiem spory schowek pusty do wykorzystania być może taka a nie inna rchitektury wynika z tego że ja kiedyś nie mamy to koła dojazdowego zapasowego tylko zestaw na pracę być może tak architektura wynika Po prostu z tego że jest to też wersja hybrydowa dostęp to w bagażnik musi przewidywać gdzieś przechowywanie tych wszystkich silników i baterii Co jeszcze możemy tu znaleźć No Ładne wykończenie wiadomo mamy też tutaj po prawej stronie taki składany ładny haczyk po lewej stronie to samo również widzimy światełka Ja wczoraj nagrywałem oświetlenie bagażnika powiedziałem że jest to tylko z lewej strony okazuje się że jesteś w sprawie strony Po prostu było wyłączone No taka możliwość jest możemy to włączyć albo wyłączyć i oszczędzać prąd co jeszcze jedną roletę która jest w takim tak bardzo sposób zwijane rozwijane jak to tylko możliwe i to szkoda bo tutaj można było w 2016 roku wymyśleć to jakoś inaczej mamy też wyjście 12 tutaj po lewej stronie a jeśli chcemy szybko powiększyć przestrzeń bagażową to korzystamy z tych dwóch uchwytów po prawej stronie raz odbija się 2 prawie teraz Siadło tam widzę że nie zagłówek oparł się o fotel kierowcy po prawej stronie wszystko się rozłożyło tak jak widać mamy to i delikatne próg jak widać mamy to też delikatny kąt więc ta przestrzeń bagażowa nie jest jakoś idealnie płaska ani ani foremna No ale jest 1000 litrów tylko uzyskamy po tym jak oczywiście wy Montujemy te roletę jeszcze stelażem 100 roleta zostanie w bagażniku Czy w czy w garażu nie wyglądam nie to niestety na to To jest takie miejsce ale nie wiem czy to jest to możemy przełożyć Możemy to przełożyć Uruchom sprawdzić jak co będzie w tą stronę nie bardzo nas tą stronę No też nie bardzo znaczy Okej bagażnik sam zmieści tą roletę ale nie widzę łatwiej przynajmniej możliwości przewożenia do narzekań tutaj mam naprawdę zaczynamy zdemontować samochód Szczerze powiedziawszy nie to Ewidentnie nie jest sposób na przewożenie na przełożenie rolety my chyba zaraz zgłosił wyłączyć kamerę Udało się Udało się dobra I to chyba zostanę garażu ostatnio w redakcji były same OLX wersji więc jakoś sobie skojarzyłem jak Yaris to na pewno hybryda umówiłem się na test RX o czwartej generacji a to doradcy przyjeżdża wersja 200t nie hybryda UPS ciekawe bo silnik 200 t w e e się był na dwa tygodnie temu Feniksie był Tydzień temu a w tym tygodniu jest WRX jej widać bardzo dobrze jak ten radzi sobie doskonale wie sie radzi sobie całkiem nieźle n x n natomiast RX jest szczerze mówiąc zaczyna się powoli już męczyć większa masa nie przeszkadza mu do prędkości powiedzmy 70 km natomiast jak już chcemy wyprzedzić dwa tiry na raz albo chcemy pokazać dobry czas to okazuje się że niestety ale ten silnik Kondrata masa to nie jest morze walka przegrana ale jest w czym walczyć także jeśli ktoś chce wersję to niech się zastanowi wcześniej przyjedzie się wersję hybrydową bo może to być naprawdę duża różnica w wyobrażeniach zjazdy pozostały wrażenia z jazdy to jest Lexus związku z tym że będzie dbał przede wszystkim o Komfort głównego odbiorcy żeby Amerykanina więc nawet mimo że z zewnątrz przez designerów zaprojektowany jest tak bardzo sportowy i odważne sposób to jednak w środku podczas jazdy pokaże się jako auto przede wszystkim dbające o Komfort szczególnie w tej wersji 200 to jak tak która tak jak mówię Za bardzo się nie wy chodzi o na wrażenie z przyspieszeniem a więc zawieszenie jest to akurat jest wersja sport które jest nieco bardziej usportowiona to mamy podobno 3 rytmów które w zależności od sytuacji na drodze potrafią inaczej pracować sterować amortyzatorami i mamy aktywny w których prawie ten samochód Nieco mniej przechyla się na zakrętach jak mniej no cóż jedziemy teraz 50 w lewo w prawo to coś mi tutaj po prawej stronie przy z samochodem wszystko jest w porządku nie żadne kontrolki migają samochód się przechylił delikatnie wrócił do pionu nie miałem wrażenie że coś się z nim stanie więc 350 naprawdę całkiem zgrabnie to prawda Lexus twierdzi że ten samochód zawsze będzie równolegle do drogi ustawiony i nigdy nie będzie się przechyla ale to jest tylko oczywiście chwyty hasło marketingowe Oczywiście że się odchyli ale od kiedy się w takim stopniu w jakim nie będziecie się spodziewać komfortowy samochód dla panów a więc jest lepiej niż można się spodziewać I to naprawdę się sprawdza Natomiast ile za tym słowem Sport idzie podczas jazdy No to już powiedziałem jest to samochód umiarkowanie szybki układ kierowniczy podobnie ze strony został jak powiedzmy odpowiedni dla rynku Bardziej amerykańskiego czyli bardzo pomaganie elektryczne na postoju to można tak za kręcić kierownicą że jeszcze ćwierć obrotu zrobić same w beczce bez dotykania nawet z rozpędu więc błagam jest mocny podczas jazdy niewiele przednich kół ale powiedzmy że w zakrętach nie Czujemy się zupełnie opuszczenie coś tam coś tam czuć więc nie jest to zupełnie jazda na ślepo Podsumuj samochód jest bardzo szybki z zewnątrz kiedy do niego patrzyły bardzo agresywny z zewnątrz kiedy patrzymy na nadwozie nie ale w drodze w ruchu czas jazdy okazuje się że przede wszystkim 22 o Komfort podróżujących ze wszystkim dba o takie relaks podczas jazdy absolutnie nie jest gokartowy ze strony w na kierownicy ani na skrzyni biegów która zresztą do najszybszych nie należy ani też że jeśli chodzi o zawieszenie i nawet jeśli Lexus twierdzi że ani chwili ani trochę się ten samochód nie będzie przechyla O no to mogę powiedzieć jest naprawdę nieźle ale przychylać się będzie tutaj praw fizyki nikt nie oszuka ale tyle ile można było zrobić Lexus naprawdę zrobił sportem i jeździ się całkiem przyzwoicie ale jeśli będziecie od niego oczekiwać sportowej jazdy i fantastycznych wyników podczas startu na ćwierć mili To absolutnie musicie poszukać albo wypróbować wersję hybrydową RX 200t kosztuje 225 tysięcy zł to już po rabatach który w tej chwili za rocznik 2015 wynoszą aż 40000 zł to jest nie dostaniemy i tak całkiem sporo dlatego że jest to wersja Elite plus biznes cokolwiek w tych pakietach jest brzmi to dobrze Elita biznes Natomiast te są poziomy wyposażenie jesteś 4 na topie prestiż której będzie droższy od podstawowej wersji erih plus biznes kolejny 8000 zł a więc ma do tej podstawowej nie biednej wersji Wciąż może sporo gadżetów nie takich gadżetów dokupić Jeśli zdecydujemy się na wersję hybrydową Czy 450h który będzie na pewno o wiele ciekawiej jeździła 313 koni jednak zrobię na pewno no to wtedy zapłacimy około 70000 zł więcej a więc ponad 290000 zł już po rabacie którym przypadku wersji hybrydowej wynosi ponad 50000 zł sumowanie zaczniemy od wyglądu Moim zdaniem czwarta generacja RX to wygląda dużo lepiej niż poprzedniczka jest narysowana bardzo agresywnie Robi wrażenie mi odpowiada w wewnątrz ogromny skok zarówno jeśli chodzi o i jakość wykończenia nieodebrane materiały o projekt o funkcjonalność wszystko do przodu no to jest w środku powiedziałbym że przestrzeni miło że samochód urósł i jednak aż tak wiele nie ma tutaj kłania się fakt że niestety rozstaw osi nie jest aż tak duży jak w X5 do którego można było nawiązać gdybyśmy patrzy rynna rozmiary zewnętrzny do X piątki ten samochód również nawet jeśli chodzi o wrażenie zjazd wydaje się że muszę tutaj zabrakło zarówno precyzji układu kierowniczego i jakie zawieszenie jak również oczywiście silnika także jeśli jesteście zainteresowani robieniem dobra zewnątrz to ten samochód niewątpliwie robi Jeśli jesteś zainteresowany niedobrym wykończeniem w środku są również w tej wersji w tej generacji już jest na wysokim poziomie ale nie jesteście zainteresowani jakimiś bar niesportowe zachowanie na drodze to Lexus RX Może wam się spodobać Jeśli jednak chcecie choć trochę mocy i to Zastanówcie się nad Po pierwsze zakupy w wersji f sport który ma lepsze zawieszenie a po drugie lat wersję bo tam 313 koni zrobią swoje na drodze dziękuję za obejrzenie naszego testu zwykle Staramy się dla was załatwiać najnowsze modele tym razem się udało Lexus RX jest na naszym rynku dosłownie parę tygodni i już jesteście w redakcji autocentrum.pl Jeśli chcecie przegapić takich testów właśnie najnowszych modeli a zresztą tych starszych też nie zapomnijcie osób w stylu osób skrypty do zobaczenia na następnych film

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus na Podkarpaciu. Zmarły dwie kobiety. Co o nich wiemy?
Następny artykułSytuacja epidemiologiczna w powiecie działdowskim