rozwiń ›
Lexus ostro tnie ceny w Polsce. Hybrydy i SUV-y znikają na pniu
Lexus notuje w Polsce świetną sprzedaż. W pierwszym półroczu kierowcy zarejestrowali ponad 7 tys. aut tej japońskiej marki, czyli 26 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Taki wynik pozwolił producentowi zdobyć niemal 11-procentowy udział w segmencie premium. Koniem pociągowym biznesu są SUV-y i crossovery.
Do rekordowego wyniku mocno przyczynił się Lexus RX 5. generacji, który jest dostępny w trzech odmianach wyłącznie hybrydowych – klasycznej RX 350h, jako RX 450h+, czyli hybryda plug-in ładowana z gniazdka i najmocniejszej RX 500h. W segmencie E-SUV Premium RX zajmuje drugie miejsce, a to w klasie zdominowanej przez niemieckie marki jest sukcesem. Teraz Japończycy mocno tną ceny tego modelu. Na co mogą liczyć kierowcy?
Jak wygląda Lexus RX? Prawie 5-metrowy SUV z sylwetką coupe
Lexus RX z lśniącym grillem, wąskimi reflektorami LED i narastającą sylwetką coupe odważnie rozpycha się w walce o tytuł najjaśniejszej gwiazdy w klasie. Co zresztą potwierdzają wyniki sprzedaży. Przy designerskich popisach warto odnotować, że nowy RX utrzymuje długość 4,9 m znaną z poprzednika, ale ma wydłużony o 60 mm rozstaw osi, co w życiu codziennym przełożyło się na większą wygodę na pokładzie (przyrost przestrzeni odczują szczególnie podróżujący w drugim rzędzie). Linia dachu jest obniżona o 10 mm, a rozstaw kół poszerzony o 15 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Takie zabiegi zaowocowały sportowymi proporcjami – RX stoi niżej i szerzej na drodze, zyskał długi przód i kabinę przesuniętą do tyłu.
Lexus RX 450h+
/
Lexus
Klamki z czujnikiem dotykowym, 14-calowy ekran i ładne wnętrze
Wejścia do kabiny Lexusa RX strzeże nieruchoma klamka z czujnikiem dotykowym jak w NX czy elektrycznym RZ. Wystarczy położyć palec na sensorze a drzwi delikatnie odskoczą. Wnętrze wita uściskiem głębiej profilowanego fotela, otula wygodą, błyszczy gadżetami. Materiały są wysokiej jakości, spasowanie elementów perfekcyjne – nic nie skrzypi i nie trzeszczy nawet podczas jazdy na nierównościach. Mięsista kierownica leży idealnie, a prawa ręka odruchowo chwyta za lewarek na wysokim tunelu środkowym – niczym w droższych sportowych samochodach, co jest miłym gestem ze strony producenta takich bestii jak RC F czy LC 500 (oba z benzynowym pięciolitrowym V8/464 KM).
Lexus RX 450h+
/
Lexus
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS