Akyo Toyoda, szef Toyoty kocha samochody. To za jego rządów Toyoty stały się ciekawie stylistycznie, a Lexusy nabrały elegancji. Ten sam człowiek odpowiada również za wiele ciekawych i sportowych modeli. Mimo przejścia na drogę elektromobilności sportowy charakter w portfolio marek ma być zachowany. W Lexusie ma zadbać o to LFR. Niski, z długą maską „silnika” i wyglądem, który sprawi, że każdy za tym samochodem się obejrzy.
Lexus Electrified Concept
Lexus RX: Kluczowy punkt programu
Lexus się postarał. Nowa generacja flagowego modelu RX ma nowy pomysł na silnik hybrydowy, innowacyjny napęd 4×4, świeży design i dużo więcej nowych rozwiązań. To najważniejszy model w gamie Lexusa.
Lexus jednak nie tylko chce zaskakiwać wyglądem. Być może sportowe coupe otrzyma… manualną skrzynię biegów. Lexus ostatnio badał, czy samochód z napędem elektrycznym może być wyposażony w taką przekładnię. W prototypie badawczym opartym na Lexusie UX 300e zamontowano manualną skrzynię biegów oraz pedał sprzęgła. – Będąc na zewnątrz, auto jest tak samo ciche jak każdy inny samochód elektryczny. Kierowca ma jednak możliwość manualnej zmiany biegów. System opiera się na oprogramowaniu, które może odwzorowywać zachowanie różnych typów pojazdów w zależności od wybranej opcji – tłumaczy Takashi Watanabe, Lexus Electrified Chief Engineer. Japończycy nie podali jeszcze oficjalnej nazwy elektrycznego coupe Lexusa. Zgłoszone do urzędu patentowego oznaczenie modelu wyznacza jednak wyraźny kierunek. 14 października 2022 roku nazwa Lexus LFR została objęta ochroną w Europejskim Urzędzie Patentowym dla marki Lexus.
Lexus Electrified Concept
To nie będzie jedyny nowy projekt z napędem elektrycznym. Oprócz niego dostępny ma być czterodrzwiowy Shooting Brake, kabriolet, sedan w formacie limuzyny IS oraz dwa SUV-y. To, co ich wszystkich łączy, to ta sama platforma, na której będzie opierać się również LFR. Ta platforma umożliwia napęd na tylne i wszystkie koła, a także architekturę płaskiego akumulatora. Można przypuszczać, że montowane będą akumulatory półprzewodnikowe, które Toyota chce instalować w elektrycznych modelach od połowy dekady. Przypuszczalny zasięgiem ma wynosić około 700 km. Jak na sportowy samochód wydaje się całkiem praktyczny, bo taki zapas energii pozwala cieszyć się częstym przyspieszaniem, a to coupe ma rozpędzać się do setki w czasie około dwóch sekund.
Lexus Electrified Concept
Protoplasta Lexusa Electrified Sport, model LFA został wprowadzony na rynek w 2010 r … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS