A A+ A++

Akyo Toyoda, szef Toyoty kocha samochody. To za jego rządów Toyoty stały się ciekawie stylistycznie, a Lexusy nabrały elegancji. Ten sam człowiek odpowiada również za wiele ciekawych i sportowych modeli. Mimo przejścia na drogę elektromobilności sportowy charakter w portfolio marek ma być zachowany. W Lexusie ma zadbać o to LFR. Niski, z długą maską „silnika” i wyglądem, który sprawi, że każdy za tym samochodem się obejrzy.

Lexus Electrified Concept

mat. prasowe

Lexus RX: Kluczowy punkt programu

Lexus jednak nie tylko chce zaskakiwać wyglądem. Być może sportowe coupe otrzyma… manualną skrzynię biegów. Lexus ostatnio badał, czy samochód z napędem elektrycznym może być wyposażony w taką przekładnię. W prototypie badawczym opartym na Lexusie UX 300e zamontowano manualną skrzynię biegów oraz pedał sprzęgła. – Będąc na zewnątrz, auto jest tak samo ciche jak każdy inny samochód elektryczny. Kierowca ma jednak możliwość manualnej zmiany biegów. System opiera się na oprogramowaniu, które może odwzorowywać zachowanie różnych typów pojazdów w zależności od wybranej opcji – tłumaczy Takashi Watanabe, Lexus Electrified Chief Engineer. Japończycy nie podali jeszcze oficjalnej nazwy elektrycznego coupe Lexusa. Zgłoszone do urzędu patentowego oznaczenie modelu wyznacza jednak wyraźny kierunek. 14 października 2022 roku nazwa Lexus LFR została objęta ochroną w Europejskim Urzędzie Patentowym dla marki Lexus.

Lexus Electrified Concept

Lexus Electrified Concept

mat. prasowe

To nie będzie jedyny nowy projekt z napędem elektrycznym. Oprócz niego dostępny ma być czterodrzwiowy Shooting Brake, kabriolet, sedan w formacie limuzyny IS oraz dwa SUV-y. To, co ich wszystkich łączy, to ta sama platforma, na której będzie opierać się również LFR. Ta platforma umożliwia napęd na tylne i wszystkie koła, a także architekturę płaskiego akumulatora. Można przypuszczać, że montowane będą akumulatory półprzewodnikowe, które Toyota chce instalować w elektrycznych modelach od połowy dekady. Przypuszczalny zasięgiem ma wynosić około 700 km. Jak na sportowy samochód wydaje się całkiem praktyczny, bo taki zapas energii pozwala cieszyć się częstym przyspieszaniem, a to coupe ma rozpędzać się do setki w czasie około dwóch sekund.

Lexus Electrified Concept

Lexus Electrified Concept

mat. prasowe

Protoplasta Lexusa Electrified Sport, model LFA został wprowadzony na rynek w 2010 r … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJakub Moder wznowił treningi
Następny artykułOni stanęli na ślubnym kobiercu pół wieku temu. Teraz uhonorował ich Prezydent RP