W październiku zakończył się remont dworca kolejowego w Lesznie, który przeprowadzono w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 59 łączącej Poznań z Wrocławiem.
W jego ramach odnowiono m.in. perony oraz ich otoczenie. Jeden z elementów nowej dworcowej infrastruktury wzbudził zainteresowanie pasażera. Chodzi o schody prowadzące do wyjścia na peron nr 1.
ZOBACZ: Nocne życie w pociągu. Co czyha za zasłoną przedziału?
“Znajdujący się na nich podjazd dla wózków urywa się nagle na pierwszym stopniu. To infrastrukturalny absurd” – skomentował. Jego zdaniem wpływa na bezpieczeństwo osób niepełnosprawnych, ponieważ mogą nie zauważyć luki i upaść.
PKP: schody nie są przeznaczone dla niepełnosprawnych
Pieczę nad dworcem w Lesznie sprawują Polskie Koleje Państwowe S.A.
Polsatnews.pl zapytał państwową spółkę, czy wie o potencjalnym zagrożeniu dla pasażerów i czy w najbliższym czasie podjazd zostanie naprawiony.
– Widoczne na zdjęciu schody zejściowe z hali głównej budynku dworca prowadzą na peron przydworcowy, a same podjazdy są rozwiązaniem ułatwiającym pokonywanie schodów wyłącznie osobom z wózkami dziecięcymi, rowerami itp. – wyjaśnił Michał Stilger, rzecznik PKP S.A.
ZOBACZ: Pociąg z Okęcia do Modlina. Krąży nocą po Warszawie, pasażerowie nie mogą wyjść
Uściślił, że te schody “nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, w tym podróżnych na wózkach inwalidzkich”.
– Dojazd i wejście do dworca dla tych osób znajdują się od czoła dworca, a dojście na perony przydworcowe jest możliwe przez pochylnie wykonane wzdłuż ścian zewnętrznych budynku – powiedział przedstawiciel PKP S.A.
Podjazd będzie poprawiony. PKP zainstalują kliny
Stigler zapewnił, że modernizację dworca przeprowadzono “w oparciu o projekt uzgodniony przez inspektorów różnych branż, a cały obiekt został dopuszczony do użytku na podstawie decyzji, m.in. nadzoru budowlanego”.
ZOBACZ: Zmiana czasu na zimowy. Pociągi zatrzymają się na godzinny postój
Rzecznik przyznał jednak, że kłopotliwy podjazd czekają poprawki, aby zwiększyć “wygodę korzystania z dworca”.
– Planujemy wstawienie specjalnych klinów, co pozwoli zapewnić ciągłość podjazdów dla wózków dziecięcych i rowerów. Obecna długość podjazdów wynika z faktu, że początkowo planowana była inna wysokość peronu sąsiadującego z dworcem – podsumował Michał Stigler.
Twoja przeglądarka nie wspiera odtwarzacza wideo…
wka/prz/ polsatnews.pl
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS