Osoby traktujące Kościół jak narzędzie, gdy zorientują się, że ta instytucja nie daje już wyborczego profitu, pewnie będą ograniczać współpracę. Kościół stanie się nieatrakcyjny na rynku politycznego marketingu – ocenia dr Leszek Gajos, socjolog religii z WSPiA Rzeszowskiej Szkoły Wyższej.
Rafał Bolanowski: Zacznijmy od stwierdzenia Hegla, który powiedział: „Naród, który ma fałszywe pojęcie Boga, ma złe państwo, złe rządy, złe prawo”. To obraz polskiej rzeczywistości?
Dr Leszek Gajos: To są słowa filozofa, a ci mają to do siebie, że stawiają duże kwantyfikatory. Inna sprawa, że Heglowi nie po drodze było z systemem religijnym, dlatego to stwierdzenie jest w pewnym sensie skażone i tendencyjne. Ale coś w nim jest.
Jaki jest więc obraz dzisiejszego Kościoła?
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS