A A+ A++

Domane+ oznaczony dopiskiem ,,LT” nie jest pierwszą elektryczną szosówką w ofercie Treka, jednak nowa generacja tego modelu jest konstrukcją od A do Z zaprojektowaną na nowo. Domane+ LT to przede wszystkim lekka, sportowa szosówka z bardzo dyskretnie ukrytym silnikiem, którą cechować ma absolutny brak oporu stawianego przez napęd elektryczny, gdy ten jest już odłączony po przekroczeniu prędkości wspomagania. Dodatkowo nowy Domane+ LT, dzięki wspomnianej już niewielkiej masie, zachowuje się w prowadzeniu niczym zwykła szosówka. Na koniec zostaje nam możliwość wymontowania napędu i baterii, więc mamy… Domane i Domane+ LT w jednym. Brzmi ciekawie!    Rama i geometriaDomane+ LT wyglądem, geometrią i stylem prowadzenia nawiązuje do klasycznego Domane. To rower, który zapewnia wygodną, długodystansową pozycję i dużo stabilności prowadzenia – nie do przesady, bo wciąż ma w sobie nieco sportowego zacięcia, ale z dużym naciskiem na komfort. Łagodny i stabilny charakter oraz możliwość zastosowania opon o szerokości do 38 mm sprawia, że to nie tylko maszyna na asfalty, ale także najbardziej zaniedbane drogi oraz szutry.       Karbonowa rama nowego Treka została wykonana z włókien OCLV 500, a cały system wspomagania i akumulator dyskretnie schowany jest w dolnej rurze szkieletu Domane+ LT. Za amortyzację nierówności napotkanych na trasie odpowiadają rozdzielacze IsoSpeed – tylny (dodatkowo z regulowaną twardością) oraz przedni. Nowy rower dostępny jest w szerokiej rozmiarówce – aż 7 wielkościach ramy – od 50 do 62 cm. Wspomaganie       Za wspomaganie odpowiada system Fazua, który zapewnia dodatkową moc do maksymalnej dozwolonej prawem prędkości – 25 km/h. Powyżej tej wartości napęd elektryczny niewyczuwalnie odłącza się i nie stawia żadnego oporu korbom. Pedałujemy więc tak, jakby go nie było. Akumulator o pojemności 250 Wh na jednym ładowaniu jest zdolny osiągnąć zasięg do 104 km. System Fazua jest bardzo lekki, cały rower wraz ze wspomaganiem waży jedynie 13,6 kg, a gdy wymontujemy go z Domane (jest to możliwe, jeśli zechcemy) osiąga on masę 10,7 kg.      Naturalnie więc jazda tak lekkim rowerem oznacza, że wspomagania będziemy używać na podjazdach oraz w momencie występowania bardzo silnych wiatrów czołowych. Można więc powiedzieć, że LT zapewnia nam możliwość bardzo znacznego zwiększenia całkowitego dziennego dystansu naszych rowerowych wypadów. Sterowanie wspomaganiem odbywa się za pomocą panelu z diodami na górnej rurze ramy – kokpit zostaje czysty, dokładnie tak, jak w klasycznej szosie.  Co jeszcze?Poza tym, Domane+ LT to nowoczesna konstrukcja, która ma wszystko to, co współczesny rower endurance powinien posiadać. Jest tu zresztą kopią nowego Domane, o którym już pisaliśmy: Trek Domane (2020) – nowa generacja endurance. Znajdziemy tutaj m.in. sztywne osie w kołach, hydrauliczne hamulce tarczowe, mocowania na błotniki, czy charakterystyczne dla Treka zintegrowane mocowania na obie lampki i komputerek GPS.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBBC: Państwo Islamskie w Iraku znów rośnie w siłę. „Są jak Al-Kaida na sterydach”
Następny artykułBlack Label Society: The Song Remains Not the Same (2011) – Recenzja