Do takich wniosków doszli legionowscy radni z komisji rozwoju miasta, która obradowała w poniedziałek (7.12). Na ich polecenie urzędnicy ratusza mają dokonać analizy dostępności terenów pod budowę ogólnodostępnych parkingów wielopoziomowych. Na potrzeby realizacji tych inwestycji mają zostać wzięte pod uwagę zarówno działki miejskie, jak i spółdzielcze.
Reklama
Radni z klubu PIS chcą likwidacji garaży?
Radni Artur Pawłowski oraz Zdzisław Koryś, reprezentujący w radzie miasta Prawo i Sprawiedliwość, zaproponowali kuriozalne, a zarazem mocno kontrowersyjne rozwiązanie. Mianowicie, ich zdaniem, parkingi wielopoziomowe mogłyby zostać zlokalizowane w miejscu dotychczasowych zespołów garaży przy ulicach Czarnieckiego oraz Krasińskiego. Niestety obaj radni nie wzięli pod uwagę faktu, że są one własnością osób prywatnych. Aby zrealizować taką inwestycję konieczne byłoby zatem wywłaszczenie obecnych właścicieli, co jest raczej nierealne z prawnego punktu widzenia. Po co więc obiecywać gruszki na wierzbie?
Stare legionowskie garaże, fot. Janusz Baranowski, Legio24.pl
Będą szukać… wiatru w polu?
Jak zapewne powszechnie wiadomo niezabudowanych miejskich działek nie ma. Zwłaszcza takich, na których można byłoby wybudować wielopoziomowe parkingi. W chwili obecnej pozostały wyłącznie niezabudowane nieliczne tereny prywatne.
Dwie działki, przy zbiegu ulic Sobieskiego i Krasińskiego oraz Jagiellońskiej i Kazimierza Wielkiego zostały sprzedane pod budowę marketów. Pierwsza z nich była przede wszystkim wykorzystywana przez klientów targowiska, zaś w sprawie drugiej trwa ciągle śledztwo dotyczące przekroczenia uprawnień służbowych przez legionowskich samorządowców.
Market Netto przy Targowisku Miejskim, fot. Janusz Baranowski, Legio24.pl Market Lidl przy zbiegu ulic Jagiellońskiej i Kazimierza Wielkiego, fot. Janusz Baranowski, Legio24.pl
Ostatnią „deską ratunku” umożliwiającą zrealizowanie parkingowej inwestycji były jeszcze do niedawna okolice D.H. MAXIM. Jednak na początku obecnej kadencji radni zdecydowali o wydzierżawieniu działki o łącznej powierzchni ponad 6 tysięcy m2 spółce „Pir” w celu rozbudowy istniejącego centrum handlowego. Dla ścisłości należy dodać, że zmieniono w tym celu także zapisy Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego.
Ale to już było
Co ciekawe pomysł budowy wielopoziomowych parkingów był już omawiany przez tą samą komisję rozwoju miasta nieco ponad rok temu, a dokładniej we wrześniu 2019 r. Uczestniczący wówczas w spotkaniu przedstawiciele spółdzielczej rady osiedla Jagiellońska przedstawili koncepcję budowy na niektórych terenach osiedlowych niewielkich, maksymalnie 2 – poziomowych ogólnodostępnych parkingów. Jako lokalizację dla tego pilotażowego programu, po konsultacji z zarządem SML-W, wskazano parking pomiędzy miasteczkiem ruchu drogowego a targowiskiem. Pomysł spotkał się jednak z krytyką ze strony miejskich urzędników. W ich ocenie budowa takich parkingów byłaby zbyt kosztowna, istnieje również opór społeczny dla tego typu inwestycji.
Problem niedoboru miejsc parkingowych w centrum miasta oraz na legionowskich osiedlach od dawna jest bolączką mieszkańców. Jednak z roku na rok sytuacja staje się on coraz bardziej dotkliwsza. Dlaczego więc zarówno prezydent Legionowa, jak i wspierający go radni zbagatelizowali sprawę i okazali krótkowzroczność nie podejmując przez wiele lat żadnych działań w tym zakresie, a jednocześnie wyprzedając wszystkie możliwe do zagospodarowania na ten cel grunty?
/Janusz Baranowski/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS