A A+ A++
Reklama

Pod koniec 2015 roku w życie weszły przepisy, które umożliwiły samorządom tworzenie tzw. kodeksów reklamowych, regulujących kwestię umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. Władze Legionowa także deklarowały zajęcie się tematem. Postanowiliśmy sprawdzić, co z tych deklaracji pozostało.

Reklama

Wszechobecne banery reklamowe, niejednokrotnie szpecące ulice i inne miejsca publiczne miały zniknąć po opracowaniu tzw. kodeksu reklamowego, współtworzonego wspólnie przez lokalny samorząd, mieszkańców i firmy. Niestety, wszystko wskazuje na to, że władze miasta ten pomysł wyrzuciły do kosza.

Miejska spółka KZB wywiesza banery na potęgę

Wystarczy przejechać się legionowskimi ulicami, czy przejść obok placówek oświatowych, zarządzanych przez miejską spółkę KZB, aby zobaczyć na własne oczy mnogość wątpliwej urody banerów reklamowych, szpecących okolicę.

Sytuacja od wielu już lat nie uległa poprawie, choć władze Legionowa już w 2015 roku deklarowały rozwiązanie problemu.

Przepisy obowiązujące od 11 września 2015r. przewidują możliwość wprowadzenia przez gminę zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń (tzw. kodeks reklamowy). Rada gminy, w której podejmowane są działania na rzecz uporządkowania przestrzeni publicznej, może ustalić opłatę od reklam umieszczanych na jej terenie. Na jej wysokość wpływ może mieć m.in. lokalizacja oraz wielkość i rodzaj tablicy lub urządzenia reklamowego. Zwolnione z opłat muszą być m.in. reklamy niewidoczne z przestrzeni dostępnych publicznie oraz niewielkie szyldy – tablice informacyjne o działalności gospodarczej prowadzonej na danej nieruchomości.

Redakcja Legio24.pl postanowiła zapytać ratusz o stan prac nad zapowiadanym sześć lat temu kodeksem reklamowym. Odpowiedź, którą otrzymaliśmy sugeruje, że może on w ogóle nie powstać, a sam pomysł został wyrzucony do przysłowiowego kosza.

– Obecnie nie są prowadzone prace w sprawie uchwalenia kodeksu reklamowego. Mieszkańcy w pierwszej kolejności oczekują zmian w planach zagospodarowania przestrzennego, które funkcjonują już od kilkunastu lat i to na nich się koncentrujemy. Staramy się, aby podczas wprowadzania zmian w tych dokumentach zwrócić szczególną uwagę na porządkowanie przestrzeni publicznej. Przykładem takich działań może być plan sporządzony dla śródmieścia Legionowa, w ramach którego wprowadzono liczne zmiany w zapisach dla tego terenu – odpowiada na nasze pytania w tej sprawie pełniący obowiązki rzecznika prasowego UM Legionowo, Kamil Stępkowski.

Dodać trzeba, że samorząd dyskutował nad tematem kodeksu, przeprowadzono także konsultacje społeczne, ale ostatecznie, jak wskazuje odpowiedź z ratusza, temat został zarzucony. Nie wykluczone, że z powodu sprzeciwu niektórych przedsiębiorców.

Miasto zarabia, Eureka zarabia…

Gmina Legionowo pod reklamy udostępnia odpłatnie miejskie latarnie firmie Studio Eureka Gerard Leszko, która dalej odsprzedaje powierzchnię reklamową przedsiębiorcom. Ta sama firma w wyborach samorządowych zamawiała i płaciła za publikacje ogłoszeń wyborczych Romana Smogorzewskiego. Eureka operuje też dużymi powierzchniami reklamowymi na wjeździe do Legionowa od strony Jabłonny (skrzyżowanie ul. Warszawskiej i Sobieskiego).

/red./

Przeczytaj także:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Świąteczne nastroje” w Bibliotece
Następny artykułNatknąłeś się na kod QR? Uważaj, to może być przekierowanie na stronę ze złośliwym oprogramowaniem