Sprawa zaczęła się, gdy spółka Falubaz Polska S.A. złożyła Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wniosek o unieważnienie prawa do unijnego znaku towarowego, który Zielonogórski Klub Żużlowy Sportowa S.A. zarejestrował w 2015 r. – chodziło oczywiście o wyrażenie “FALUBAZ”. Jako podstawę dla unieważnienia, firma wskazała tzw. działanie w złej wierze.
W sierpniu 2020 r. EUIPO uwzględnił wniosek o unieważnienie prawa do znaku. Decyzję tę potwierdziła izba odwoławcza. Klub sportowy skierował więc sprawę do Sądu Unii Europejskiej. Ten również przychylił się do ustaleń EUIPO.
Był sponsoring, czy nie?
Klub argumentował, że urzędnicy błędnie ustalili, jakoby spółka Falubaz Polska S.A. była następczynią prawną firmy Polmatex-Falubaz w zakresie prawa do niezarejestrowanego wcześniej znaku towarowego (poprzednia firma sponsorowała drużynę nieformalnie w latach 1962-1973 i formalnie w latach 1973-1990). Sąd UE wskazał, że izba odwoławcza nie ustalała, czy spółka jest właścicielem prawa do spornego znaku towarowego, bo ta kwestia nie jest istotna w ramach oceny działan … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS