A A+ A++

Sprawa zaczęła się, gdy spółka Falubaz Polska S.A. złożyła Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wniosek o unieważnienie prawa do unijnego znaku towarowego, który Zielonogórski Klub Żużlowy Sportowa S.A. zarejestrował w 2015 r. – chodziło oczywiście o wyrażenie “FALUBAZ”. Jako podstawę dla unieważnienia, firma wskazała tzw. działanie w złej wierze.

W sierpniu 2020 r. EUIPO uwzględnił wniosek o unieważnienie prawa do znaku. Decyzję tę potwierdziła izba odwoławcza. Klub sportowy skierował więc sprawę do Sądu Unii Europejskiej. Ten również przychylił się do ustaleń EUIPO.

Był sponsoring, czy nie?

Klub argumentował, że urzędnicy błędnie ustalili, jakoby spółka Falubaz Polska S.A. była następczynią prawną firmy Polmatex-Falubaz w zakresie prawa do niezarejestrowanego wcześniej znaku towarowego (poprzednia firma sponsorowała drużynę nieformalnie w latach 1962-1973 i formalnie w latach 1973-1990). Sąd UE wskazał, że izba odwoławcza nie ustalała, czy spółka jest właścicielem prawa do spornego znaku towarowego, bo ta kwestia nie jest istotna w ramach oceny działan … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUkrainiec z Rosjaninem w jednym klubie? Federacja mówi „nie”
Następny artykułPancerna faza wojny w Ukrainie [ANALIZA]