A A+ A++

Jaguar już od dawna deklarował zredukowanie liczby oferowanych modeli, ale teraz wykonał jeszcze bardziej radykalny krok. Dawna angielska marka postanowiła całkowicie wstrzymać produkcję i sprzedaż nowych aut – również na Wyspach Brytyjskich.

Jaguar kończy sprzedawać samochody w ojczyźnie

Jaguar postanowił zakończyć sprzedaż nowych samochodów w Wielkiej Brytanii. Wszystkie auta, które są w brytyjskich salonach, zostaną sprzedane, natomiast nie będzie kolejnych – poinformowało BBC. Marka zamierza wznowić swoją działalność, już jako producent oferujący wyłącznie samochody elektryczne, w 2026 roku. “To w dużej mierze część naszego przemyślanego planu ogłoszonego w 2021 r. w ramach naszej strategii Re-Imagine, która zakłada radykalną zmianę wizerunku marki Jaguar” – stwierdził Patrick McGillycuddy, dyrektor zarządzający JLR UK w rozmowie ze wspomnianym już brytyjskim nadawcą publicznym.

Jaguar wycofa z rynku większość modeli. Zostanie z jednym

Warto jednak zdać sobie sprawę, że ta informacja nie do końca powinna nas zaskakiwać. Owszem sam fakt całkowitego zakończenia sprzedaży w ojczyźnie robi wrażenie, ale trzeba pamiętać, że Jaguar już od dawna prowadzi dość radykalny proces transformacji w markę oferującą wyłącznie auta zasilane prądem. W lipcu 2024 roku pojawiły się informacje, z których wynikało, że szef Jaguara, Adrian Mardell, poinformował inwestorów, iż do końca roku producent wycofa pięć swoich modeli. 

I tak też się stało, Jaguary I-Pace oraz E-Pace właśnie kończą swój żywot, a produkcja F-Type, XE i XF, już się zakończyła.

W 2025 roku jedynym autem ze znakiem Jaguara, które wciąż będzie można kupić, ma być F-Pace, czyli SUV produkowany od 2016 roku. I model będzie jednak stopniowo znikał z oferty.

Wycofanie się z produkcji jest bardzo ryzykownym zagraniem. Marka nie zamierza bowiem całkowicie zniknąć, po dwóch latach ma powrócić, ale jako producent luksusowych i znacznie droższych modeli. 

Jaguar pokazał nowe logo. Jakie będą nowe auta?

Jaguar odsłonił pierwsze karty w związku ze swoim nowym wizerunkiem. Marka zaprezentowała nową identyfikację wizualną, w tym nowe logo. Nowe auta mają być tworzone w ramach filozofii o nazwie Exuberant Modernism. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie stawiaj już na boba! Ta fryzura odmłodzi i doda blasku kobietom 50+
Następny artykułБюджет-2025: рекордные средства на производство и закупку оружия