Podziel się na Facebooku
Tweet (Ćwierkaj) na Twitterze
Foto: Łukasz Widziszowski
Zaangażowana w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i udzielanie konkretnego wsparcia, Lavazza, zdecydowała się na udział w największej polskiej akcji charytatywnej.
Rok 2020 był wyzwaniem dla całego świata. Jednak pomimo wymuszonego dystansu i barier między ludźmi i narodami, wszyscy zyskaliśmy silniejszą świadomość wagi jedności i wzajemnego wsparcia. Podążając za tym duchem i wieloletnim zaangażowaniem na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie, Lavazza łączy siły z WOŚP: włoska firma kawowa podjęła dwuletnią współpracę z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
– „Jesteśmy niezmiernie dumni z partnerstwa z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Wydarzenia ostatnich miesięcy nauczyły nas, że jesteśmy sobie bliżsi, niż mogłoby się wydawać. Stawiamy czoła tym samym wyzwaniom i dążymy do lepszej przyszłości. Lavazza zawsze była zaangażowana w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie, a każdy element w całym łańcuchu dostaw jest dostosowany do tego kluczowego celu. Najważniejszą wartością są dla nas ludzie, a dzięki współpracy z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy będziemy w stanie zapewnić konkretne wsparcie, będące jednocześnie kolejnym krokiem w urzeczywistnianiu lepszej i zrównoważonej przyszłości” – mówi Marco Barbieri, Dyrektor Marketingu na Europę Wschodnią w Grupie Lavazza.
Pierwszym krokiem w zaangażowaniu Lavazzy we współpracę z Orkiestrą będzie wsparcie 29. Finału, który odbędzie się 31 stycznia 2021 roku, pod hasłem „Finał z głową!”. Środki zebrane podczas tegorocznej edycji Fundacja przeznaczy na zakup sprzętu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Żeby wesprzeć kwestowanie na ten szczytny cel, Lavazza zorganizuje specjalne aukcje, których nagrody pozwolą wejść do ekskluzywnego uniwersum Lavazzy, gdzie najwyższa jakość perfekcyjnie łączy się z ekspercką wiedzą.
Partnerstwo z Lavazzą to dla nas przyjemność, a jej wsparcie z pewnością odegra istotną rolę w osiągnięciu celu 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wierzymy, że Lavazza i WOŚP dzielą tę samą wizję: zapewnianie najlepszej możliwej przyszłości. Pandemia pokrzyżowała wiele planów, ale teraz mamy wielką energię do wspólnego działania. To będzie Finał z Głową!
Aby zapewnić konkretną pomoc, firma uruchomiła dostosowane do potrzeb inicjatywy, takie jak darowizny produktowe oraz pieniężne dla oddziałów medycznych i społeczności na całym świecie. W Polsce razem ze swoim głównym dystrybutorem, firmą Orbico, Lavazza przekazała ponad 200 oddziałom ratunkowym oraz szpitalom zakaźnym darowiznę w postaci 6 ton kawy.
* * *
Założona w Turynie w 1985 roku włoska firma, od czterech pokoleń należy do rodziny Lavazza. Jako jeden z najważniejszych producentów kawy na świecie, Grupa działa obecnie poprzez sieć oddziałów i dystrybutorów w ponad 140 krajach, 70% swoich przychodów generując poza granicami Włoch. Lavazza zatrudnia łącznie ponad 4000 osób, a w 2019 r. jej obrót wyniósł 2,2 mld EUR. Jest jedną ze 100 najbardziej prestiżowych międzynarodowych marek według Reputation Institute, zajmuje dziewiąte miejsce na świecie w dziedzinie odpowiedzialności biznesu w globalnym rankingu CR RepTrak 2019, osiągając również pierwsze miejsce w sektorze żywności i napojów oraz wśród firm włoskich. .
Już na początku swego istnienia Lavazza opracowała koncepcję tworzenia mieszanek (blendów), czyli łączenia różnych rodzajów kawy z różnych regionów geograficznych, i nadal jest to cecha wyróżniająca większość jej produktów. Firma ma też 30 lat doświadczenia w produkcji i sprzedaży kawy porcjowanej i systemów do jej parzenia. To pierwsza włoska marka, która zaczęła oferować kapsułkowe systemy espresso. Lavazza działa we wszystkich segmentach biznesowych — ma w swojej ofercie produkty do domu, kawiarni i punktów usługowych oraz biur. Zawsze koncentruje się przy tym na innowacyjnych technologiach i systemach konsumpcji
Lavazza zwiększa świadomość swojej marki w skali globalnej m.in. poprzez ważne projekty partnerskie, ściśle związane z jej strategią internacjonalizacji. W świecie sportu jest obecna na turniejach tenisowych Wielkiego Szlema, w świecie sztuki współpracuje natomiast z prestiżowymi muzeami, takimi jak Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku oraz Państwowe Muzeum Ermitażu w Petersburgu.
W skład Grupy Lavazza wchodzą liczne spółki, w tym francuskie Carte Noire i ESP (przejęte odpowiednio w 2016 i 2017 r.), duńska Merrild (2015), amerykańska Kicking Horse Coffee (2017), włoska Nims (2017) i australijska Blue Pod Coffee Co (2018). Po sfinalizowaniu przejęcia pod koniec 2018 r. utworzono jednostkę biznesową Lavazza Professional, która obejmuje popularne systemy dostarczania kawy do biur (OCS) i automaty sprzedające Flavia i Klix.
Tekst: Anna Orzech
Rzecznik Prasowy Fundacji WOŚP
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS