Przylądek Wrath to jedno z najpiękniejszych miejsc w Szkocji i najbardziej wysunięty na północny zachód zakątek Wielkiej Brytanii. To tutaj znajduje się latarnia Cape Wrath, która została zbudowana w 1828 roku przez Roberta Stevensona i obsługiwana do 1998 roku. Później została przekształcona w tryb automatyczny. W 1870 roku bracia Stevensonowie zbudowali kolejną latarnię Stoer Head. Obecnie i ona została zautomatyzowana. To właśnie do tych dwóch obiektów poszukiwany jest latarnik, który wprawdzie nie zarobi wiele, bo raptem 2043 funtów rocznie, ale w ciągu roku pracować będzie 184 godziny.
Z racji tego, że latarnie zostały zautomatyzowane – do obowiązków przyszłego opiekuna będzie należała comiesięczna kontrola. Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie musiała regularnie je odwiedzać raz w miesiącu (od kwietnia do września), a także przed świętami Bożego Narodzenia i po nich. Po przybyciu do latarni ma spędzić 8 godzin.
“To bardzo klimatyczne”
Barry Miller, emerytowany nauczyciel biologii i latarnik, który przez 20 lat opiekował się siedmioma latarniami w zachodniej Szkocji, ma obecnie 74 lata, więc z żalem pięć lat temu pożegnał się z ulubionym zajęciem.
“Szum fal i świst wiatru, to bardzo klimatyczne. Lubiłem pracować sam, wspinać się na latarnię, tak jak to robiono od 200 lat, podtrzymywać tę tradycję” – powiedział brytyjskim mediom.
Miller tłumaczył, że choć latarnie są zautomatyzowane, to konieczne są kontrole, żeby sprawdzić, wykryć i ewentualnie usunąć uszkodzenia. “Czasami pęknie szklana osłona latarni. Nieraz czuć, jak cała latarnia drży na wietrze albo drzwi otwierają się na galerii. Kiedyś na latarni morskiej Ailsa Craig wichura porwała panele słoneczne. Ale odkąd zacząłem tę pracę ponad 20 lat temu, tylko raz się zdarzyło, że jedna latarnia nie działała przez jedną noc” – wspominał Barry Miller.
Jakie warunki należy spełnić?
Latarniami morskimi w Szkocji i na wyspie Man zarządza Northern Lighthouse Board. Jeśli jesteś zainteresowany pracą, wyślij CV na e-mail firmy. Wybrany kandydat zostanie przeszkolony przez starszego technika, przejdzie szkolenie z BHP, a także survivalowe, aby móc uzyskać dostęp do łodzi.
Jakie należy spełnić wymagania? Kandydat powinien mieć dobre wykształcenie ogólne, być sprawny fizycznie (do pracy będzie musiał pływać łodzią) i posiadać aktualne prawo jazdy.
Źródło: Daily Record
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS