Gracze wykombinowali, jak usunąć blokady w oficjalnych narzędziach moderskich do Baldur’s Gate 3. Dzięki temu uzyskali dostęp do edytora map i przygód.
Źródło fot. Larian
i
W ubiegłym tygodniu zadebiutował wielki Patch 7 do gry Baldur’s Gate III. Jedną z największych nowości aktualizacji było dodanie oficjalnego wsparcia dla modów. Niestety, jego skala okazała się rozczarowująco skromna. Narzędzia pozwalają jedynie na przerabianie mniejszych elementów gry i nie można za ich pomocą tworzyć nowych lokacji i przygód. Studio Larian tłumaczy, że nie ma mocy przerobowych, aby zapewnić odpowiednie wsparcie techniczne dla bardziej zaawansowanych funkcji moderskich.
Jeden z fanów, posługujący się ksywką Siegfre uznał, że taka sytuacja jest nie do zaakceptowania i stwierdził, że skoro twórcy gry nie chcą udostępnić edytora przygód i map, to on sam to zrobi.
Okazuje się, że Larian w ramach wsparcia dla modów wypuścił lekko przerobioną wersję tych samych narzędzi, za pomocą których zbudowano samą grę i jedynie zablokował niektóre funkcje. Siegfre znalazł sposób na zniesienie tych ograniczeń i tak powstała modyfikacja BG3 Toolkit Unlocked.
- BG3 Toolkit Unlocked – pobierz modyfikację
- BG3 Toolkit Unlocked w serwisie Nexus
Odblokowany edytor nie jest prosty w obsłudze, ale oferowane przez niego możliwości są ogromne. Źródło fot. Larian.
Po zainstalowaniu tego moda możliwości oferowane przez oficjalne narzędzia ulegają znacznemu rozszerzeniu. Uzyskujemy dostęp m.in. do edytora pozwalającego na tworzenie nowych przygód i map, jak również modyfikowanie save’ów.
Powstanie moda BG3 Toolkit Unlocked cieszy. Brak możliwości tworzenia własnych zadań i lokacji mocno podciąłby długoterminowe perspektywy rozwoju Baldur’s Gate 3. Teraz bardziej ambitni fani będą w stanie tworzyć własne przygody i kampanie, a gra może stać się tym dla społeczności moderskiej, co Neverwinter Nights dwie dekady temu. Do tego fakt, że edytor odblokowano nieoficjalne znosi ze studia Larian obowiązek zapewniania wsparcia technicznego.
Warto zwrócić na koniec uwagę na to, że ostatnio sytuacja modów w grach AAA mocno się poprawiła. Przez ostatnią dekadę wsparcie dla fanowskich projektów było coraz rzadsze wśród superprodukcji. W tym roku jednak potężne narzędzia otrzymało nie tylko BG3, ale również Starfield, Doom Eternal oraz Wiedźmin 3.
- Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
- Baldurs Gate 3 – poradnik do gry
- Oficjalna strona studia Larian
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.
więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS