A A+ A++

Rozporządzenie AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) ma zmusić państwa członkowskie UE do inwestycji w infrastrukturę paliw alternatywnych. By sprostać jej wymaganiom Polska będzie musiała zwiększyć liczbę ładowarek do samochodów elektrycznych o połowę w ciągu dwóch lat.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rzeczpospolita pisze, że taki scenariusz jest w tej chwili mało realny. W 2023 r. liczba punktów ładowania samochodów zwiększyła się o 28 proc. w porównaniu z 2022 r. W Polsce brakuje również stref ładowania dla elektrycznych ciężarówek. Bruksela chce, by w 2027 r. takie strefy działały wzdłuż połowy transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T. W Polsce do 2030 r. powinno być ich 206. Obecnie funkcjonuje zaledwie jedna.

Bez zmian prawnych i niezbędnych inwestycji w najbliższych miesiącach nie będziemy w stanie sprostać wymogom AFIR wyznaczonym nie tylko na rok 2025, ale również na rok 2035” – ostrzega w rozmowie z “Rz” Aleksander Rajch, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

Liczba elektryków w Polsce rośnie

Z danych udostępnianych przez Licznik Elektromobilności wynika, że pod koniec stycznia tego roku liczba zarejestrowanych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wzrosła o ponad 1,5 tys. sztuk. Łączna liczba sięgnęła 58,3 tys. pojazdów. Rok wcześniej wzrost sprzedaży elektryków na polskim rynku sięgnął 50 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKozy opanowały włoską wyspę. Władze wpadły na nietypowy pomysł
Następny artykułWiemy już, ile firmy zapłacą za rozszerzone wsparcie techniczne systemu Windows 10