Volkswagen oferuje w Polsce trzy ładowarki wallbox. Wszystkie pozwalają ładować samochód z mocą do 11 kW i są wyposażone w wyłącznik różnicowo-prądowy. W zestawie jest także przewód Type 2 o długości 4,5 m (standardowy) lub 7,5 m (za 250 zł)
Urządzenia różnią się zakresem funkcji cyfrowych. Standardowa ładowarka to ID. Charger za 2099 zł. Wyższy model ID. Charger Connect (kosztuje od 2999 zł) ma możliwość połączenia z internetem przez LAN lub WLAN i sterowania przez aplikację. Topowa wersja Pro to również seryjny moduł LTE i licznik energii (cena od 4449 zł).
ID. Charger ładuje nawet 8 razy szybciej niż prąd z gniazdka. Przy mocy ładowania 11 kW akumulator Volkswagena ID.3 o pojemności 58 kWh zostanie naładowany w ciągu 8 godzin. Z kolei 13 kWh akumulator Passata GTE, czyli hybrydy plug-in, za pośrednictwem tego walboxa można do pełna naładować w 4 godziny. To ponad 2 godziny szybciej, wobec korzystania ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW (wtedy zakładając, że akumulator jest całkowicie opróżniony – ładowanie trwa 6 godzin i 15 minut).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS