A A+ A++

Zainteresowanie autami elektrycznymi zauważalnie spada, a najnowsze dane rynkowe nie napawają w tym względzie optymizmem. Powodem są nie tylko wysokie ceny aut bateryjnych i wciąż kiepsko rozwinięta infrastruktura, ale też problemy z ich niewystarczającym zasięgiem i wydłużonym czasem ładowania. Na szczęście koncerny motoryzacyjne nie osiadają na laurach i stale pracują nad wyeliminowaniem powyższych trudności.

Przykładem może być należącą do koncernu Geely, chińska marka Zeekr, której inżynierowie już od pewnego czasu pracują nad innowacyjnym akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym. Rozwiązanie wyposażone w 800-woltowy moduł zdolny do obsługi superszybkiego ładowania, ma w znaczącym stopniu przyczynić się do skrócenia czasu ładowania samochodów elektrycznych, a tym samym pomóc rozwiązać jeden z największych problemów dotykających elektromobilność.

Nowe baterie dla elektryków. Szybsze ładowanie i większe bezpieczeństwo

Dzięki zastosowaniu nowo opracowanych materiałów i uproszczonej konstrukcji, wykorzystanie objętości nowego zestawu akumulatorów sięga 83,7 proc. – czyli więcej niż w przypadku rozwiązań proponowanych przez konkurentów. Ponadto baterie charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Według oficjalnego komunikatu – nowe akumulatory są “niezwykle ognioodporne” i nie eksplodują w przypadku wystąpienia nawet ekstremalnego ciśnienia. Potwierdzać to mają testy przeprowadzone w temperaturach dochodzących do nawet 700 stopni Celsjusza.

Największą zaletą innowacyjnego rozwiązania ma być wspomniana zdolność do szybkiego ładowania. Baterie Zeekr będzie można ładować z mocą wynosząca nawet 500 kW, co pozwoli na uzupełnienie energii w pojazdach elektrycznych producenta od 10 proc. do 80 proc. w ok. 10 minut. Konkretnie w ciągu 10,5 minuty. Co więcej – nawet w przypadku wystąpienia niskich temperatur dochodzących do -10 stopni Celsjusza, ładowanie nowych akumulatorów ma wynosić maksymalnie 30 minut.

Rozwiązanie zadebiutuje wraz z tegorocznym modelem Zeekr 007

Innowacyjne baterie mają zadebiutować w tegorocznym modelu Zeekr 007, którego realny zasięg na maksymalnym ładowaniu powinien wynieść ok. 680 kilometrów. Wspomniane 10-miuntowe ładowanie pozwoli z kolei na uzupełnienie energii wystarczającej do przejechania niemal 500 kilometrów. Wynik bez wątpienia imponujący, jednak trzeba mieć świadomość, że sama technologia szybkiego ł … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЗнаменитый поп-певец стал акционером новичка АПЛ
Następny artykułWkrótce rozbiórka wiaduktów nad al. Roździeńskiego w Katowicach. Od soboty zamknięcie ul. Bohaterów Monte Cassino