Zainteresowanie autami elektrycznymi zauważalnie spada, a najnowsze dane rynkowe nie napawają w tym względzie optymizmem. Powodem są nie tylko wysokie ceny aut bateryjnych i wciąż kiepsko rozwinięta infrastruktura, ale też problemy z ich niewystarczającym zasięgiem i wydłużonym czasem ładowania. Na szczęście koncerny motoryzacyjne nie osiadają na laurach i stale pracują nad wyeliminowaniem powyższych trudności.
Przykładem może być należącą do koncernu Geely, chińska marka Zeekr, której inżynierowie już od pewnego czasu pracują nad innowacyjnym akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym. Rozwiązanie wyposażone w 800-woltowy moduł zdolny do obsługi superszybkiego ładowania, ma w znaczącym stopniu przyczynić się do skrócenia czasu ładowania samochodów elektrycznych, a tym samym pomóc rozwiązać jeden z największych problemów dotykających elektromobilność.
Dzięki zastosowaniu nowo opracowanych materiałów i uproszczonej konstrukcji, wykorzystanie objętości nowego zestawu akumulatorów sięga 83,7 proc. – czyli więcej niż w przypadku rozwiązań proponowanych przez konkurentów. Ponadto baterie charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Według oficjalnego komunikatu – nowe akumulatory są “niezwykle ognioodporne” i nie eksplodują w przypadku wystąpienia nawet ekstremalnego ciśnienia. Potwierdzać to mają testy przeprowadzone w temperaturach dochodzących do nawet 700 stopni Celsjusza.
Największą zaletą innowacyjnego rozwiązania ma być wspomniana zdolność do szybkiego ładowania. Baterie Zeekr będzie można ładować z mocą wynosząca nawet 500 kW, co pozwoli na uzupełnienie energii w pojazdach elektrycznych producenta od 10 proc. do 80 proc. w ok. 10 minut. Konkretnie w ciągu 10,5 minuty. Co więcej – nawet w przypadku wystąpienia niskich temperatur dochodzących do -10 stopni Celsjusza, ładowanie nowych akumulatorów ma wynosić maksymalnie 30 minut.
Innowacyjne baterie mają zadebiutować w tegorocznym modelu Zeekr 007, którego realny zasięg na maksymalnym ładowaniu powinien wynieść ok. 680 kilometrów. Wspomniane 10-miuntowe ładowanie pozwoli z kolei na uzupełnienie energii wystarczającej do przejechania niemal 500 kilometrów. Wynik bez wątpienia imponujący, jednak trzeba mieć świadomość, że sama technologia szybkiego ł … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS