A A+ A++
W dziewięciu pilskich szkołach podstawowych powstały Laboratoria Przyszłości. To przystosowane sale, w których odbywają się zajęcia medialne, warsztaty techniczne czy kulinarne, ale także dużo pomocy edukacyjnych, które pozwalają prowadzić zajęcia w sposób kreatywny i budzący ogromne zainteresowanie młodego pokolenia. Na ten cel przeznaczyliśmy łącznie 1 636 200 złotych wsparcia z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.

Laboratoria przyszłości to pracownie, w których wspieramy kompetencje kreatywne i techniczne. Wyposażyliśmy sale techniczne w sprzęt do majsterkowania, skrzynki z narzędziami, kupiliśmy drukarki 3D i niezbędne do prac technicznych akcesoria. Stworzyliśmy pracownie medialne, w których uczniowie będą pracować z aparatami fotograficznymi i kamerami. Do klas trafiły zestawy klocków edukacyjnych, mat do kodowania, robotów z tabletami i materiałów wspomagających pracę nauczycieli.

Dziś prezydent Piotr Głowski odwiedził uczniów Szkoły Podstawowej nr 7 im. Adama Mickiewicza, Szkoły Podstawowej nr 6 im. Lotników Polskich i Szkołę Podstawową nr 5 im. Dzieci Polskich, gdzie miał okazję uczestniczyć i przyglądać się zajęciom prowadzonym z wykorzystaniem nowego sprzętu. 

Miałem przyjemność zobaczyć pracę najmłodszych, ich entuzjazm i zaangażowanie w pracę w laboratoriach przyszłości. Wspaniale jest obserwować szkołę idącą z duchem czasu, bo nie tylko chcemy nadążać nad zmianami, ale sami ten świat zmieniać kształcąc młodych. Poza tym to niezwykle ważne, żeby młode pokolenie rozwijało umiejętności praktyczne, żeby umiało wbić gwóźdź w ścianę czy przygotować posiłek. Nauka nie zawsze musi oznaczać siedzenie nad książkami – laboratoria przyszłości pokazują, że może odbywać się w warsztacie stolarskim czy pracowni kuchennej – podsumowuje wizytę w szkołach Prezydent Piły Piotr Głowski.
 

W pracowni kuchennej w Szkole Podstawowej nr 5 mogliśmy nawet spróbować efektów dzisiejszej pracy trzecioklasistów. Widzieliśmy przede wszystkim efekty radosnego gotowania, ale warto podkreślić, że dzięki takim zajęciom dzieci odkrywają praktyczną stronę zdobywanej wiedzy – poznają wartość pieniądza podczas robienia zakupów, trenują czytanie podczas analizowania etykiet produktów czy przepisów na ciasto, poznają różnorodne produkty, obserwują zjawiska i rozwijają się manualnie. Sytuacje “z życia wzięte” to doskonały sposób na zdobywanie wszechstronnej wiedzy, a także uczenia się na własnych błędach.

Do nauki z wykorzystaniem nowych sprzętów nikogo nie trzeba szczególnie zachęcać, bo dzieci i młodzież sami rwą się do twórczej pracy i to cieszy nas najbardziej.

____________

W ubiegłym roku otrzymaliśmy z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu Środki Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w ramach wsparcia na realizację inwestycyjnych zadań jednostek samorządu terytorialnego polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – „Laboratoria Przyszłości”. Szczegóły projektu w naszej gminie: LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.

Aleksandra Kramkowska
Biuro Prezydenta 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAmerykanie dali nowe paliwo do wzrostów. Kurs XTB najwyżej w historii
Następny artykuł“Żałuję nagiego zdjęcia”. Szczere wyznanie żony ministra