Kymco SK 550 jest jednym z najmocniejszych i najbardziej luksusowych maxiskuterów na rynku. Skutecznie konkuruje z takimi tuzami jak Yamaha Tmax 560 czy nawet Honda Forza 750. Nabywców przekonuje wygoda, funkcjonalność i dynamika, nawet w dalekich podróżach. Na rok 2021 tajwański producent przygotował szereg modyfikacji, z których najważniejszą było dostosowanie jednośladu do wymagań normy euro 5.
Spełnienie wymogów euro 5 oznaczało nieznaczny spadek mocy maksymalnej – z 53,5 KM do 51 KM przy 7500 obr/min. Wartość maksymalnego momentu obrotowego nie zmieniła się – to nadal 55,64 Nm przy 5500 obr/min. Dla porównania – Yamaha TMax generuje 46 KM, zaś Honda Forza 750 58,5 KM.
Nowością w modelu AK 550 z 2021 roku jest elektroniczna przepustnica, która ma poprawić wrażenia z jazdy przy niskich obrotach – czyli w zakresie, w którym najczęściej pracuje silnik AK 550. Nowy maxiskuter Kymco porusza się na oponach Metzeler FeelFree w rozmiarach 120/70-15 z przodu i 160/60-15 z tyłu. Z zatrzymanie pojazdu odpowiadają tarcze z radialnymi zaciskami Brembo i system ABS Bosch 9.1. W nowym modelu znalazł się czytelny panel instrumentów (wreszcie z GPS), zaś manetki wyposażono w standardowe podgrzewanie.
O 4 kg wzrosła masa na sucho, co oznacza, że nowy AK waży 230 kg. Nowy skuter dostępny jest w dwóch matowych kolorach – czerni i niebieskim. Na stronie polskiego importera Kymco cena za model euro 5 to 39 900 zł. Dla porównania Yamaha TMax kosztuje 62 900 zł, zaś za Hondę Forzę 750 zapłacić trzeba 49 900 zł.
Przeczytaj także: Skuter Kymco AK 550 jak kałasznikow
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS