A A+ A++

To miejsce, gdzie można kupić świeże kwiaty, napić się kawy oraz sprawić komuś wyjątkowy prezent. Mowa o kawiarnio-kwiaciarni „Omnom”. Stworzyły ją kobiety, które rozumieją się bez słów i mają podobną wizję prowadzenia biznesu, dlatego praca to dla nich przyjemność. Więcej o nich oraz o tym, jak powstało to miejsce, można się dowiedzieć, oglądając kolejny odcinek cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.

To ukraiński akcent na mapie gdyńskich firm rodzinnych. Biznes, który rozkwitał powoli. Wszystko zaczęło się 9 lat temu, kiedy Anastazia Kopaihora, która pochodzi z Chersonia, przyjechała do Gdyni po wymianie studenckiej. Szukała tu zajęcia na lato, ale została o wiele dłużej. Jak mówi, kawiarnio-kwiaciarnie działają już od jakiegoś czasu w Ukrainie. Ten pomysł na biznes sprawdził się tam, dlatego ona postanowiła stworzyć podobne miejsce w naszym mieście. Udało się to zrobić 24 grudnia 2021 roku. Firmę otworzyła wraz z mamą – Leną. Na początku była to tylko sprzedaż kwiatów. Z czasem biznes się poszerzył. Obecnie poza kwiatowym asortymentem można tam kupić wyroby rękodzielnicze, a także napić się kawy i zjeść coś słodkiego.

W ostatnim czasie do rodzinnej firmy dołączyła Katja – siostra właścicielki, która wcześniej studiowała dziennikarstwo w Kijowie, ale po wybuchu wojny przeniosła się do Gdyni. Historia tej wyjątkowej rodziny i ich biznesu została zaprezentowana w drugim odcinku trzeciej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

Omnom działa przy ul. Świętojańskiej 48. Kawiarnio-kwiaciarnia jest otwarta siedem dni w tygodniu od godz. 9.00 do godz. 20.00. Bukiety kwiatów, rękodzieło, desery czy kawę można kupić na miejscu, ale firma oferuje też pocztę kwiatową. Dowóz na terenie całego Trójmiasta. Do wybranego bukietu można dodać pudełko makaroników, ciasto czy małą czarną. Wkrótce w ofercie znajdzie się też nowa usługa – przygotowywanie dekoracji weselnych.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach trzeciej edycji cyklu będzie można zobaczyć 12 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych, a w drugiej – 10 lokalnych przedsiębiorstw. We wtorek, 9 maja wystartowała trzecia edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony gabinetowi „Ach Studio”, gdzie ludzie mogą zapomnieć o swoich codziennych troskach, a przy okazji zadbać o zdrowie.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.




Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWażne mecze w I lidze. Kolejny zespół po awansie do ekstraklasy może grać w Krakowie
Następny artykułGliwicka spółka Kar-Tel generuje 221 mln zł przychodu. Została przejęta przez większego gracza