Spółka, mimo zrealizowania już wielu kluczowych inwestycji, ma kolejne ambitne palny. Do 2027/2028 chce wybudować w Polsce drugi gazoport. Tym razem ma to być terminal pływający FSRU w Gdańsku. W ramach tej inwestycji powstanie też 250 km nowych gazociągów lądowych i około 4 km gazociągu podmorskiego. Kolejne inwestycje to magistrala gazowa określona jako Korytarz Centrum-Wschód, połączenie gazociągu Jamał-Europa z krajowym system, projekt Coal to Gas i Nowa Koncepcja Zasilania Warszawy. Istotne znaczenie będą też miały przedsięwzięcia związane z przyłączeniem do sieci przesyłowej nowych odbiorców. Chodzi zwłaszcza o doprowadzenie surowca do powstających bloków energetycznych w EC Dolna Odra, Elektrowni Rybnik, EC Kozienice i Elektrowni Ostrołęka.
Rosnące taryfy będą miały wpływ na działalność firm zużywających duże ilości gazu. Orlen, największy nad Wisłą importer, konsument i sprzedawca tego paliwa, zauważa, że ustalane stawki są jednakowe dla wszystkich uczestników rynku. Ponadto nie są one dominującą pozycją w strukturze kosztów pozyskania surowca. Mimo to zmiany taryf przesyłowych mogą się przekładać na wartość importu gazu i jego zużycia.
Również Azoty przyznają, że o skali zużycia gazu w grupie zadecydują jego ceny i dostępność, zwłaszcza LNG. Więcej w sprawie gazowych inwestycji i taryf m … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS