Branża kurierska inwestuje w wynajem samochodów elektrycznych.
W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN. Poczta Polska negocjuje duży zakup elektrycznych samochodów.
Pod koniec listopada 2020 r. po polskich drogach jeździło 757 elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych. Jednak importerzy przewidują, że ta liczba może szybko powiększyć się w tym roku. Na rynku pojawi się w I kwartale br. nowy gracz: elektryczny Fiat Ducato.
Auto zostało zaprojektowane od początku jako auto elektryczne, zbudowane na platformie specjalnie przeznaczonej dla tego typu pojazdów. Firma zaproponuje zarówno samochody do zabudowy, czyli podwozia, jak i gotowe furgony o dwóch zasięgach: 220 i 380 km.
Szef marki Fiat Professional w Polsce Jerzy Koziński w rozmowie z portalem Samar wskazał, że hasło „Zostań w domu” przyniosło rozwój handlu internetowego, a w ślad za nim – dostaw kurierskich, zarówno na skalę lokalną, jak i ogólnopolską. – Większą niż wcześniej popularnością zaczął cieszyć się także wynajem, zwłaszcza krótkoterminowy. Firmy dostarczające towary potrzebowały bowiem szybko uzupełnić swoją flotę pojazdów. Branża obawia się jednak, że proces ten nie potrwa długo, bo potrzeby przewoźników w tym zakresie zostaną szybko zaspokojone – tłumaczy Koziński.
Przykładem takiej inwestycji jest właśnie DPD Group, która 50 elektrycznych furgonów wynajęła w Carefleet. Globalna strategia DPD zakłada, że do 2025 roku w 225 miastach Europy przesyłki będą dostarczane w sposób neutralny dla środowiska. – Biorąc pod uwagę sposób ich wykorzystania w terenie miejskim, czyli pokonywanie krótkich tras i częste zatrzymywanie p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS