Do wielu zmian wywołanych przez pandemię koronawirusa dodać trzeba zmianę nawyków zakupowych. Klienci poszukujący pojazdów wydają się pogodzeni z faktem, że samochodu nie trzeba kupować bezpośrednio w salonie lub komisie. To również dobry czas dla dealerów i komisów samochodowych, którzy dzięki nowej promocji w Allegro mogą wystawiać i wyróżniać ogłoszenia już od 1 zł!
Materiał został przygotowany przy współpracy z Allegro
Po zamrożeniu gospodarki i wprowadzeniu społecznej kwarantanny jedyną metodą umożliwiającą wyszukanie i zakup samochodu były serwisy ogłoszeniowe oraz platformy online.
Stopniowe znikanie klientów z salonów samochodowych stało się faktem, więc sprzedaż aut zaczęła spadać. Jak policzył “Katalog dla Kierowców”, w kwietniu br. zarejestrowano nieco ponad 15 tys. samochodów osobowych, czyli aż o dwie trzecie mniej niż rok wcześniej. A biorąc pod uwagę tylko pierwsze cztery miesiące 2020 roku, spadek sprzedaży wynosił 34 proc. Internet pomógł w tym czasie częściowo nadrobić te straty.
Jakie auta są szczególnie poszukiwane w internecie?
Największym powodzeniem cieszą się używane samochody – przeważnie niemieckie marki, tj. BMW, Audi czy Volkswagen. Dużą popularnością cieszą się też japońskie marki, na czele z Toyotą i Lexusem, Nissanem, Mazdą a także Mitsubishi.
Coraz więcej dealerów i komisów aut decyduje się na sprzedaż samochodów online. Mogą to robić za pośrednictwem popularnych serwisów ogłoszeniowych. Są wysoko pozycjonowane w internetowych wyszukiwarkach, mają duże zasięgi, co oznacza, że docierają do dużej liczby potencjalnych kupujących.
Zamieszczenie ogłoszenia w serwisach ogłoszeniowych oczywiście kosztuje. Jeszcze pod koniec zeszłego roku koszt publikacji ogłoszenia wyświetlanego przez miesiąc wynosił od około 20 do 75 zł – w zależności od rangi danego serwisu.
Wystawiaj i wyróżniaj od 1 zł
Trudna sytuacja w której znalazła się branża zajmująca się sprzedażą samochodów nowych jak i używanych wymaga specjalnych działań. Chcąc wspomóc komisy i dilerów w pozyskiwaniu klientów Allegro przygotowało specjalną ofertę gdzie zarówno wystawienie jak i wyróżnienie ogłoszenia na 10 dni zaczyna się od 1 zł. Oferta obowiązuje do 05.02.2021 włącznie.
Szczegóły oferty znajdziesz TUTAJ.
Dwadzieścia tysięcy zapytań na godzinę
Jednym z ważnych graczy na tym rynku jest serwis ogłoszeniowy Allegro, który posiada prawie 20 mln realnych użytkowników przeglądających ogłoszenia. Osoby korzystające z tego serwisu Allegro wysyłają 172 mln zapytań o samochody w ciągu miesiąca. To daje około 20 tys. zapytań motoryzacyjnych na godzinę.
Rośnie też średnia liczba publikowanych ogłoszeń przez komisy oraz samochodowych dealerów. W serwisie Allegro można znaleźć około 34 tys. takich anonsów. Rekordowy pod tym względem był maj, kiedy zamrożony z powodu koronawirusa sektor usług powoli wracał do normalności – w tym miesiącu zamieszczono na Allegro 39 tys. takich ogłoszeń.
W ciągu ostatniego roku liczba wizyt na tym portalu wyniosła przeszło 86 mln, co daje średnio 7 mln wizyt miesięcznie. Ma to bezpośrednie przełożenie na aktywność użytkowników. Przeciętna miesięczna liczba odsłon jednego ogłoszenia, które nie jest dodatkowo promowane, wynosi 441. Ogłoszenia dodatkowo wyróżnione są ponad cztery razy bardziej widocznej (tu analogiczna liczba odsłon wynosi 1850).
Allegro cały czas pracuje nad zwiększeniem zasięgu swoich ogłoszeń. W tej chwili ogłoszenia pojazdów publikowane za pośrednictwem Allegro, trafiają także na strony serwisów motoryzacyjnych, tj. Autocentrum czy Ceneo. Niebawem dołączą nowe serwisy.
Oferta specjalna Allegro dla dealerów i komisów. Szczegóły oferty znajdziesz TUTAJ
Materiał został przygotowany przy współpracy z Allegro
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS