A A+ A++

Tego typu kampanie organizuje producent aut w przypadku stwierdzenia fabrycznej usterki, wady określonego podzespołu lub kiedy uzna, że w konkretnej partii danego modelu muszą być wprowadzone zmiany. Mogą one dotyczyć zarówno pojazdów nowych, oczekujących na sprzedaż, jak i już użytkowanych. Producent informuje o tym fakcie swoje centrale w danych krajach lub importerów, a ci – odpowiednie instytucje rządowe. W Polsce jest to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który wydaje następnie stosowny komunikat. Tylko w październiku br. UOKiK opublikował 17 informacji dotyczących usterek występujących w samochodach dziewięciu marek (w tym Mercedesa, Toyoty, Hondy czy Opla). Nie wszyscy kupujący samochody z drugiej ręki zdają sobie sprawę, że tego typu kampanie w ogóle się zdarzają i że producent ma obowiązek naprawić takie wady bezpłatnie – nawet jeśli nie jest się pierwszym właścicielem pojazdu. Ponadto zdarza się, że aktualny użytkownik dokonuje naprawy we własnym zakresie, nie mając świadomości, że usterka wynika z wady fabrycznej i może ją usunąć na koszt producenta.

Niektórzy importerzy, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozsyłają zaproszenia do naprawy bezpośrednio do właścicieli aut. W przypadku samochodów używanych istnieje niestety duże prawdopodobieństwo, że kolejny nabywca pojazdu nie otrzyma informacji o tym, iż jego samochód został objęty kampanią serwisową. Jeśli bowiem nowy właściciel pojazdu używanego lub sprowadzonego z zagranicy nie był po zakupie w ASO, jego dane adresowe nie pojawią się w bazie producenta czy importera i w razie kampanii serwisowej nie zostanie on poinformowany o tym, że należy zgłosić się do serwisu. Co więcej, nie zawsze jest pewność, że poprzedni właściciel pojazdu reagował na podobne wezwania w przeszłości. – Kupując używany samochód, warto więc zapytać sprzedającego, czy korzystał z takich kampanii, a jeśli nie, to osobiście sprawdzić, czy nabytek nie jest nimi objęty. Istotny jest fakt, że akcje te są bezterminowe, co dla aktualnego nabywcy oznacza możliwość skorzystania z niej nawet po kilku latach – tłumaczy Piotr Korab, ekspert autobaza.pl.

Bentley Continetal GTC: Wybór idealny

Jak sprawdzić, czy nowo zakupiony samochód jest objęty akcją serwisową? Stosowne informacje można oczywiście uzyskać bezpośrednio w autoryzowanym serwisie producenta. Często o kampaniach serwisowych informowa … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWielkie otwarcie drugiego etapu Centrum Handlowego S-MALL Park
Następny artykułNasze Miasto: Wieczernikowa choinka na Jasnej Górze. W tym roku ozdoby będą nawiązywać do przesłania pokoju, solidarności i miłości