A A+ A++

Towary zakupione na promocji mogą stanowić spory problem, jeśli okaże się, że nie są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Wiele sklepów zastrzega, że produkty pochodzące z wyprzedaży nie podlegają wymianie ani zwrotowi. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Czy kupując wadliwy towar na promocji, mamy prawo do zgłoszenia reklamacji?

Prawdopodobnie każdemu z nas zdarzyło się kupić podczas wyprzedaży niepotrzebną lub niedopasowaną do naszych potrzeb rzecz. Ubrania w złym rozmiarze, zbyt ciasne buty, książka, której jeden egzemplarz już mamy na półce, a może produkt z niezauważoną wadą fabryczną? Czy możemy je zwrócić do sklepu, a jeśli tak, to w jakim terminie?

Na początku warto zaznaczyć, że sklepy stacjonarne nie mają obowiązku przyjmowania zwrotów. Takie działanie wynika jedynie z ich dobrej woli. Jeśli sklep deklaruje możliwość zwrotu zakupionego towaru, taka informacja powinna się znaleźć w jego regulaminie, wraz z określeniem zasad i terminu. Większość dużych sieci handlowych umożliwia zwroty, również produktów przecenionych, warto jednak sprawdzić to przed zakupem.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku sklepów online. Towar zakupiony przez internet objęty jest obowiązkiem zwrotu w terminie 14 dni od otrzymania go. Gwarantuje to Ustawa o prawach konsumenta z 2014 r. Zasada ta dotyczy wszystkich produktów, również tych przecenionych. Kupujący nie musi podawać powodu zwrotu. 

Towar, który chcemy zwrócić, nie może posiadać śladów użytkowania. Zwrotom nie podlegają natomiast:

  • artykuły, które szybko się psują (np. niektóre produkty spożywcze, np. masło, wędliny, ser, owoce, mrożonki itp.)
  • treści cyfrowe,
  • otwarte opakowania leków i kosmetyków,
  • artykuły wykonane na zamówienie

W kontekście świąt Bożego Narodzenia warto zwrócić uwagę zwłaszcza na trzeci i czwarty punkt. Kosmetyki są popularnym podarunkiem, który zdaje się być prezentowym “pewniakiem”. Jest to prawda, ale połowiczna – prawie każdy używa kosmetyków, niektórzy mają jednak bardzo precyzyjne preferencje w tej kwestii. Przed jego zakupem warto więc spróbować poznać gust i nawyki obdarowywanego, tak by produkt po otwarciu i przetestowaniu nie okazał się rozczarowaniem. 

Podobnie ma się sprawa z personalizowanymi prezentami. Choć wykonana na zamówienie torebka, uszyta na wymiar sztuka odzieży czy portfel z monogramem są pięknym i osobistym podarunkiem, nie zawsze sprawdzą się jako niespodzianka. Jeśli nie przypadną one do gustu obdarowywanemu, nie będzie miał on możliwości ich zwrotu lub wymiany.  

W większości przypadków zwrotom podlegają jednak ubrania, obuwie oraz produkty dekoracyjne.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowo mianowane nauczycielki
Następny artykułPrezydent Sopotu wystartuje w wyborach? Jest odpowiedź