SHAD jest nowym graczem w segmencie wyprawowych kufrów aluminiowych i wnosi nową jakość do tego typu produktów. Ma prawie 50-letnie doświadczenie w produkcji akcesoriów motocyklowych i potrafi przeszczepić swoją wiedzę na nowy grunt. Przykładem jest system otwierania kufrów bocznych zapożyczony z rozwiązań stosowanych w kufrach z tworzywa, który znakomicie podnosi funkcjonalność. Aluminiowe kufry SHAD są bardziej „cywilizowane” i bardziej wyrafinowane niż toporne produkty konkurentów w tym segmencie rynku.
Mało tego, seria kufrów SHAD Terra otrzymała nagrodę za wzornictwo Red Dot Design Awards 2021 i dodatkowo została zakwalifikowana do finału konkursu IF Design Awards 2021
Seria SHAD Terra obejmuje dwa modele kufrów centralnych:
- TR48 (wymiary: długość/szerokość/wysokość – 49,5 / 41,8 / 32,2 cm)
- TR37 (wymiary: długość/szerokość/wysokość – 49,5 / 41,8 / 25,9 cm)
w jej skład wchodzą również cztery warianty kufrów bocznych:
- lewy TR47L (wymiary: długość/szerokość/wysokość – 49,5 / 41,8 / 34,5 cm)
- prawy TR47R
- lewy TR36L (wymiary: długość/szerokość/wysokość – 49,5 / 41,8 / 28,2 cm)
- prawy TR36R
Co ważne liczba zawarta w nazwie modelu w przybliżeniu odpowiada pojemności kufra w litrach, dzięki temu już na pierwszy rzut oka wiadomo o czym mowa.
Korpusy kufrów Terra wykonane są z aluminium. Dzięki zaawansowanym metodom obróbki aluminium można było zredukować grubość ścianki do 1,2 mm tym samym redukując masę kufra przy zachowaniu jego optymalnej wytrzymałości.
Zawiasy oraz mechanizm zamka i blokady wykonano ze stali nierdzewnej. Dźwignia blokująca i odblokowująca kufer na stelażu jest jednocześnie wygodnym uchwytem do przenoszenia kufra. Użyto wysokiej klasy zamka z kluczykiem o płaskim grocie. Zamek jest zabezpieczony nakładką przeciwpyłową.
Ochronne listwy z tworzywa sztucznego zapobiegają otarciom i drobniejszym uszkodzeniom aluminiowej powierzchni. Zaawansowany system uszczelnień wieka zabezpiecza zawartość kufra przed wodą i kurzem.
Shad
|
Shad
|
SHAD Terra – aluminiowy kufer centralny
Kufer centralny (górny) posiada miękką wykładzinę dna chroniącą przewożone przedmioty przed porysowaniem. Na wieku kufra zamontowano dodatkowe uchwyty pozwalające przytroczyć namiot, śpiwór lub inne większe elementy bagażu. Dostępne jest opcjonalne oparcie podnoszące komfort podróży pasażera.
Shad
|
Shad
|
Kufry SHAD Terra montuje się na dedykowanym do danego modelu motocykla stelażu za pomocą płyty adaptacyjnej. Dostępne są trzy rodzaje płyt:
- wycinana z pięciomilimetrowej, nielakierowanej blachy aluminiowej
- dlewana ciśnieniowo z aluminium i lakierowana proszkowo na czarno
- wykonana z tworzywa sztucznego
SHAD Terra – aluminiowe kufry boczne
Kufry boczne mają dwa różne warianty pojemności, tak aby można było je dostosować do motocykli o różnej konfiguracji wydechu. Zamawia się je jako pojedyncze sztuki, nie jako pary. Kufry boczne SHAD Terra można łączyć w zestawy o różnych pojemnościach tak, aby zbytnio nie poszerzać motocykla.
Komplet trzech zamków dostarczany jest wraz z prawym kufrem, tak aby możliwe było otwieranie wszystkich kufrów jednym kluczykiem. W większych kufrach można umieścić jednocześnie kask z otwieraną szczęką oraz kask typu jet. Ich unikalną cechą jest pokrywa otwierana na bok, co daje natychmiastowy dostęp do całej zawartości.
Kufry aluminiowe innych producentów mają otwierane górne wieko, przez co otwór załadunkowy jest mniejszy, a dostęp do bagażu umieszczonego na dnie kufra bardzo utrudniony.
Shad
|
Shad
|
Kufry boczne SHAD Terra posiadają uchylną platformę i opcjonalną siatkę zabezpieczającą ładunek przed wypadnięciem. Zarówno kufry boczne jak i centralny można wyposażyć w opcjonalną, dopasowaną kształtem torbę wewnętrzną, która znacznie ułatwi pakowanie i rozpakowywanie kufra. Ten sam zamek obsługuje mechanizm zamykania kufra i jego mocowanie na stelażu, co nie jest standardem u wszystkich producentów.
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS