A A+ A++

Kubica zadebiutował we Włoskiej Formule Renault 2000 w 2001 roku. 5 lat później, jako pierwszy Polak w historii przystąpił na Węgrzech do Grand Prix Formuły 1. W 2013 roku, wspólnie z Maciejem Baranem zostali mistrzami świata WRC2. Dzisiaj, 4 listopada 2023 roku Robert Kubica został mistrzem Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Od lewej: Louis Deletraz, Robert Kubica, Rui Andrade

Zwycięzcy Le Mans, Jakub Śmiechowski, Albert Costa oraz Fabio Scherer zakończyli sezon na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej z dorobkiem trzech podiów. W poprzednich latach Inter Europol Competition uplasował się w tabeli końcowej na 5 i 11 pozycji. 

Robert Kubica, Louis Deletraz i Rui Andrade mieli przed wyścigiem 33 punkty przewagi. Po kwalifikacjach zakończonych na przedostatniej pozycji pojawiły się lekkie obawy, które rozwiało tempo wyścigowe kierowców. ORLEN Team WRT walczył od początku do końca i przypieczętował tytuł mistrzowski trzecim zwycięstwem w tym sezonie. 

W klasie Hypercar tytuł mistrzowski wywalczyła Toyota #8. Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa wygrali z przewagą 48 sekund nad siostrzaną załogą. Dla japońskiego producenta jest to piąty triumf z rzędu.

Inter Europol Competition #34

Inter Europol Competition #34

Relacja z pierwszych czterech godzin:

Po czterech godzinach prowadziły dwie Toyoty oraz Ferrari AF Corse #51. Na czele klasy LMP2 plasował się ORLEN Team WRT #31 i #41 przed ekipą Jota #28. Inter Europol Competition zajmował 11 miejsce, jednak miał przewagę dodatkowego pit stopu. United Autosports #22 jechało na piątej pozycji. Stawkę LM GTE Am otwierało Porsche 911 zespołu Iron Lynx. Drugie miejsce zajmował ORT by TF, a trzecie AF Corse.

Toyoty uciekły rywalom na ponad dwa okrążenia. Aby zrekompensować brak emocji w czołówce, obie załogi Ferrari walczyły na śmierć i życie o trzecie miejsce, nie przywiązując szczególnej uwagi do wspólnych barw. Na dodatek tuż za nimi jechały dwa hipersamochody Porsche, które ostatecznie wyprzedziły ekipę #51.

Do garażu zjechali liderzy klasyfikacji generalnej LM GTE Am oraz Vanwall. Iron Lynx #60 zakończył rywalizację i wycofał się z wyścigu, a austriacka ekipa wyjechała po naprawach na ostatnim miejscu, ze stratą 7 okrążeń do AF Corse.

Vector Sport, przez awarię zatrzymał się na torze, a następnie powoli wrócił do garażu. Korzystając z żółtych flag do mechaników zjechały obie załogi ORLEN Team WRT. Przez problemy w boksie prototypu numer 31, Louis Deletraz został liderem w klasie LMP2.

25 minut przed końcem wyścigu doszło do awarii w samochodzie ORT by TF #25. Na torze pojawiły się żółte flagi, na szczęście nie ogłoszono pełnej neutralizacji. Czołówka w każdej klasie miała znaczną przewagę nad rywalami, przez co na ostatnich okrążeniach nie doszło do sensacyjnych roszad.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZderzenie toyoty z ciężarówką. Kobieta trafiła do szpitala
Następny artykuł31 Niedziela Zwykła 5 listopada 2023 rok