A A+ A++

Robert Kubica, Louis Deletraz i Jonny Edgar stają na drugim stopniu podium wyścigu 4 Hours of Portimao i zdobywają mistrzostwo ELMS. Brytyjczyk wywalczył swój pierwszy tytuł, Polak drugi, a Szwajcar trzeci. Ich przewaga w klasyfikacji generalnej nad drugim Inter Europolem Competition wyniosła 12 punktów.

Turbopiekarze zajęli czwarte miejsce, do czego przyczyniła się kuriozalna decyzja sędziów, którzy błędnie nałożyli na walczącą o mistrzostwo załogę z numerem 43. 10-sekundową karę. Zespół wykonał ją, po czym dyrekcja wyścigu poinformowała o jej anulowaniu. Sytuacja ta jest bardzo niejasna i potencjalnie może mieć dalszy ciąg.

Siostrzana załoga numer 34 Inter Europolu Competition może mówić o szczęściu w nieszczęściu. 4-godzinny wyścig na Algarve International Circuit non stop przerywany był przez żółte flagi po kolizjach lub wypadkach. Oliver Gray został uderzony już na pierwszym okrążeniu, w konsekwencji czego spadł na koniec stawki. Późniejsze neutralizacje pomogły jednak polskiej ekipie powrócić do czołówki i przeciąć linię mety na piątym miejscu.

Pierwsze miejsce w klasie LMP2 zajął #37 Cool Racing. Lorenzo Fluxa, Malthe Jakobsen i Ritomo Miyata zwyciężyli w inauguracji i finale sezonu. W klasie LMP2 Pro/Am #77 Proton Competition utrzymał pierwszą pozycję wywalczoną w kwalifikacjach. Trzecia załoga Cool Racing numer 17 triumfowała w kategorii LMP3, a zespół wraca z podwójnym zwycięstwem. #63 Iron Lynx wygrywając w klasie LMGT3, przypieczętował tytuł mistrzowski.

Walka w kategorii supersamochdów była najbardziej zacięta, ponieważ dziewięć z jedenastu zespołów przystępowało do ostatniego wyścigu z ambicjami, by sięgnąć po mistrzostwo. Ostatecznie dziesiąte części sekundy sprawiły, że trofeum zdobyli kierowcy Lamborghini: Andrea Caldarelli, Hiroshi Hamaguchi i Axcil Jefferies.

#77 Proton Competition aby zdobyć mistrzostwo potrzebował zwycięstwa oraz małego dorobku punktowego rywali. Chociaż to pierwsze udało im się osiągnąć, przewaga #83 AF Corse okazała się bezpieczna, a Alessio Rovera, Francois Perrodo i Matthieu Vaxiviere sięgnęli po tytuł.

W klasie LMP3 #15 RLR MSport znalazł się na mecie niespełna 5 sekund przed #11 EuroInternational, co dało im trzy punkty przewagi w wyścigu i jedno oczko w klasyfikacji generalnej, dzięki czemu Nick Adcock, Michael Jensen i Gaël Julien wywalczyli mistrzostwo. 

Czytaj również:

Wyniki:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMistrzostwa Europy: Blezień z medalem [ZDJĘCIA]
Następny artykułProblemy Sinnera. Kariera wisi na włosku