Mistrzowie świata kontra wicemistrzowie olimpijscy. Siatkarski klasyk. Ćwierćfinał Polska – Rosja zapowiadał się znakomicie. I był świetny, ale tylko dla naszej drużyny. Z wyjątkiem krótkiego fragmentu drugiego seta srebrni medaliści niedawnych igrzysk w Tokio nie mieli absolutnie nic do powiedzenia.
– Chyba wszystkim się podobało? – pyta kapitan naszej kadry, Michał Kubiak. – Mnie się najbardziej podobało to, co się działo na trybunach. Takich chwil się nie zapomina do końca życia – dodaje.
“To przechodzi ludzkie pojęcie”
Jedenaście tysięcy widzów w położonej na granicy Gdańska i Sopotu Ergo Arenie rzeczywiście stworzyło kapitalną atmosferę. Dla naszych siatkarzy to wielka sprawa, bo tęsknili za tym klimatem. I również dlatego, że bardzo sobie cenią wsparcie po nieudanym występie w Tokio, gdzie odpadli w ćwierćfinale.
– Takiej atmosfery nie ma nigdzie indziej na świecie. To, co się dzieje u nas, przechodzi ludzkie pojęcie. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy grać przed taką publicznością – mówi Kubiak.
Cel minimum, cel maksimum? Siatkarze mają inny cel
Kapitan więcej uwagi poświęca fanom niż temu, co z kolegami zrobił na boisku.
– Nie wiem, czy to był cel minimum, czy maksimum, my po prostu chcemy się na tym turnieju cieszyć siatkówką i tym, że możemy jeszcze chwilę ze sobą spędzić – odpowiada na pytanie jednego z dziennikarzy o to czy awans do strefy medalowej był dla kadry celem minimum.
– Czy to był nasz najlepszy mecz w turnieju? Myślę, że tak. Trudno jest nam ocenić wszystko na gorąco, ale zagraliśmy mecz, który mieliśmy od początku do końca pod kontrolą i z tego się cieszymy. Mieć pod kontrolą od początku do końca mecz z Rosją to jest duża sztuka – kończy Kubiak.
Mocna zagrywka Sport.pl – #StrojeZaAsy w siatkarskich mistrzostwach Europy
Za każdego asa serwisowego polskich siatkarzy w mistrzostwach Europy, redakcja Sport.pl ufunduje stroje meczowe młodym zawodniczkom i zawodnikom. Polacy zdobyli do tej pory zagrywką 51 punktów, co oznacza ufundowanie 153 strojów!
Kolejne asy będziemy odliczać w internecie oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej na budynku Cepelii w Warszawie i Dworca Głównego w Katowicach – polskiej nieoficjalnej stolicy siatkówki, w której odbędzie się faza finałowa całej imprezy. Szczegóły akcji tutaj, a regulamin konkursu, w którym rozlosujemy stroje tutaj.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS