Jaka jest średnia wartość koszyka zakupowego w najpopularniejszych w Polsce sieciach handlowych? Badanie na ten temat przeprowadziła agencja marketingowa ASM Sales Force. Gdzie jest najtaniej?
Agencja marketingowa ASM Sales Force opublikowała najnowsze wyniki badania, podczas którego analizowano średnią wartość koszyka zakupowego w najpopularniejszych w Polsce sieciach handlowych w maju 2021 r.
Eksperci zauważyli w tym roku dużą konkurencję między dyskontami, co ma związek z luzowaniem obostrzeń pandemicznych.
– Po długim weekendzie majowym przywrócono możliwość handlu w galeriach, choć wciąż obowiązywały restrykcyjne limity obecności klientów w sklepach. Z badań ruchu w centrach handlowych wynika, że klienci wrócili do zakupów stacjonarnych, jednak liczba odwiedzających jest znacząco niższa. Kolejne miesiące pokażą czy wraz ze słabnięciem pandemii Polacy wrócą do starych przyzwyczajeń, czy może utrzymają nowe nawyki zakupowe – informuje ASm Sales Force.
Eksperci sprawdzili ceny nabiału, mięsa i wędlin, napoi, słodyczy, alkoholi, chemii domowej i kosmetyków w jedenastu sieciach handlowych, w tym jednej, która oferuje zakupy online. Okazało się, że w porównaniu do maja 2020 roku, ceny spadły średnio o 4,9 proc.
Analiza średniej wartości koszyka zakupowego wykazała, że w maju 2021 r. najtańsze zakupy po raz kolejny można było zrobić w sklepach sieci Auchan, w której średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 210,52 zł. To o 4,03 zł mniej niż wyniósł najtańszy koszyk w kwietniu, również należący przed miesiącem do Auchan. O miano sieci z najniższą wartością koszyka walczyły również sklepy Carrefour (216,02 zł) i Makro (Cash&Carry) (220,22 zł). Najwyższą wartość koszyka zakupowego w maju 2021 r. ASM Sales Force Agency odnotowała podobnie jak w poprzednim miesiącu w sieci Tesco, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 233,94 zł, czyli o 11% więcej niż w najtańszym Auchan.
Eksperci ASM Sales Force Agency od ponad dwóch lat cyklicznie analizują ceny zestawu takich samych produktów. Dzięki temu, dane prezentowane w raporcie pozwalają na analizę działań sieci handlowych na przestrzeni miesiąca, kolejnych kwartałów oraz w ujęciu rocznym. W maju 2021 roku, na 11 badanych sieci handlowych, w 9 ceny były niższe niż przed rokiem, a w 2 wyższe.
Jak wypadł ranking?
11. e-grocery – średnia wartość koszyka zakupowego: 257,51 zł
10. Tesco – średnia wartość koszyka zakupowego: 233,94 zł
9. Cash&Carr – średnia wartość koszyka zakupowego: 230,02 zł
8. Lidl – średnia wartość koszyka zakupowego: 229,38 zł
7. Kaufland – średnia wartość koszyka zakupowego: 228,19 zł
6. Biedronka – średnia wartość koszyka zakupowego: 226,29 zł
5. Intermarche – średnia wartość koszyka zakupowego: 223,48 zł
4. E.Leclerc – średnia wartość koszyka zakupowego: 223,39 zł
3. Makro – średnia wartość koszyka zakupowego: 220,22 zł
2. Carrefour – średnia wartość koszyka zakupowego: 216,02 zł
1. Auchan – średnia wartość koszyka zakupowego: 210,52 zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS