A A+ A++

Jednak w liczbach bezwzględnych największe ubytki zanotowano wśród firm mających jeden wypis (156 co stanowi 1,4 proc. tej grupy) oraz mających od 2 do 4 pojazdów (141 podmiotów, co stanowi 0,8 proc. grupy). Z rejestru zniknęło także 105 firm, które nie miały żadnego wypisu, a więc nie były czynne. 

Robert Przybylski

Nawet w tych trudnych czasach najwyraźniej są przedsiębiorcy, którzy rozwijają się. Przybyły 173 firmy (1,7 proc. grupy) mające od 5 do 10 pojazdów, więcej o 48 jest firm mających od 11 do 20 samochodów (1,1 proc. grupy) i o 87 jest więcej przedsiębiorstw mających od 21 do 50 samochodów (4,2 proc. grupy). 

Wzrosła o 11 (czyli 2,3 proc.) liczba firm mających od 51 do 100 samochodów, przybyło również 10 firm mających od 101 do 500 zestawów (3,8 proc. grupy). 

Czytaj więcej

LPP: z rynku odzieżowego na logistyczny

LPP: z rynku odzieżowego na logistyczny

Zarazem wzrosła liczba wypisów, czyli samochodów ciężarowych. W tym samym okresie przybyło 8185 pojazdów, czyli wzrost sięgnął 2,4 proc. Prof. Paweł Lesiak z Katedry Badań Gospodarki Niemieckiej SGH wskazuje, że są to pierwsze oznaki konsolidacji rynku. – Pytanie, czy ta konsolidacja nie pociągnie zwiększonego udziału zagranicznego kapitału w tej branży – zastanawia się Lesiak. Na firmę przypada średnio 7,7 samochodu, gdy pół roku wcześniej było to 7,5 auta. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKierowca samochodu popełnia błąd a ginie kierowca motocykla.
Następny artykułPobicie na przystanku w Pabianicach. Agresywna 26-latka zatrzymana. „Pomyliłam się”