Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę blisko 81,9 mln zł, a najdroższą konsorcjum firm: PBI INFRASTRUKTURA (lider), Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i PBI WMB w wysokości ponad 129 mln zł. Komisja przetargowa przystępuje do ich analizy. Podpisanie umowy planowane jest na styczeń 2025 roku.
Mieszkańcy od dawna czekają na tę inwestycję. Pozwoli ona bowiem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum Srocka. Sąsiedztwo autostrady A1 i drogi ekspresowej S8, a także licznych centrów logistycznych, przyczynia się do jego wyjątkowej intensywności. Tym samym skróci się czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i komfort życia. Należy podkreślić, że to pierwsza z inwestycji w ramach Programu budowy 100 obwodnic w województwie łódzkim przechodząca do etapu realizacji.
Co się jeszcze zmieni
Nowa droga ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś.
Wsparcie dla autostrady
Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z centrum Srocka to jedna z wielu korzyści budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza że wokół są prężenie rozwijające się tereny inwestycyjne.
Realizacja
Wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Należy podkreślić, że w przypadku robót budowlanych, do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Pierwsza z pięciu
Obwodnica Srocka jest jedną z pięciu objętych Programem budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w woj. łódzkim. W przypadku pozostałych obwodnic (Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/70/92 oraz Wielunia w ciągu DK45) jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych. Dla Błaszek, Wielunia i Brzezin ma to nastąpić jeszcze w tym roku, a w przypadku Łowicza w drugiej połowie 2025 roku.
Lp. | Wykonawca | Wartość oferty (zł) |
1 | PORR | 89 253 720,00 |
2 | BUDIMEX | 81 899 506,95 |
3 | STRABAG | 107 944 429,55 |
4 | Mosty Łódź, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM | 88 669 527,65 |
5 | PBI INFRASTRUKTURA, Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych, PBI WMB | 129 365 423,74 |
6 | MIRBUD, KOBYLARNIA | 89 161 632,26 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS