A A+ A++

Tegorocznym badaniem w Polsce objętym zostało aż 40 kategorii produktowych, w którym przebadanych zostało około 400 marek, a swój głos oddało 8 tys. respondentów. Na podstawie otrzymanych wyników stworzony został ranking TOP 10 w 6. kategoriach tegorocznej edycji Best Brands Poland. Wśród kategorii znalazły się cztery dobrze znane z poprzedniej edycji: Best Overall Brand (główna nagroda, która jednocześnie jest stałym element wszystkich edycji we wszystkich krajach, w których realizowany jest ranking Best Brands), Best Polish Brand, Best Sustainability Brand oraz Best Life Changing Technology Brand, a także dwie nowe: Best Momentum Brand i Beauty & Self-Care Brand.

Nowe kategorie „Oscarów Marketingu” i ich nominowani

Pojawienie się kategorii Beauty & Self-Care Brand w tegorocznej edycji rankingu związane jest z coraz mocniej rosnącym trendem „All about me”, w którym dbanie o siebie, a także rozpieszczanie siebie samego poprzez wybór produktów, które są w stanie pomóc w osiągnięciu tego stanu, dla coraz większej liczby konsumentów staje się kluczowym zjawiskiem. Polscy konsumenci znacznie częściej w porównaniu do innych krajów w Europie oczekują również, że marki dopasują się do ich własnych potrzeb, co przekłada się także na coraz popularniejszą wśród naszych rodaków potrzebę personalizacji. Wśród TOP 10 w kategorii Best Beauty & Self-Care Brand nominowane do „Oscara Marketingu” zostały marki: Dove (Body Care), Ziaja (Face Care), Philips (Small Personal Appliances), Maybelline (Make Up), Nivea (Face Care), Head and Shoulders (Hair Care), OnlyBio (Hair Care), Oral B (Small Personal Appliances), Eveline (Makeup), a także L’Oréal (Makeup). Kategoria Best Momentum Brand stworzona została jako hołd dla marek, które w ubiegłym roku przeżyły swój najlepszy czas. W tej kategorii “Oscarem Marketingu” uhonorowana zostanie ta marka, która wyróżniała się innowacyjnością i kreatywnością, a poprzez odpowiednią adaptację strategii marketingowej buduje długofalową lojalność klientów, która pozwala przetrwać im nawet najtrudniejsze sytuacje rynkowe. Wśród TOP 10 w kategorii Best Momentum Brand marki wytypowane głosem konsumentów to: JBL (Headphones & Earphones), OnlyBio (Hair Care), Lubella (Groceries: Pasta), Dyson (Vacuum Cleaners & Robots), Logitech (Gaming Accessories), Samsung (TV), Magnat (Wall Paints), InPost (Couriers), De’Longhi (Coffee Machines) oraz Apple (Smartphones).

— W każdej z nagradzanych kategorii obserwujemy elementy wspólne, które zdecydowały o wysokiej pozycji marki w rankingu. Dla przykładu w nagrodzie Momentum Brand prawie każda z wymienionych tu marek odnotowała zauważalny wzrost udziałów rynkowych, a w ich wizerunkach widzimy wysokie intencje zakupu, gdyby domowy budżet nie był ograniczeniem. Świadczy to o silnym postrzeganiu w kierunku premium, co pięknie oddaje istotę rankingu Best Brand. W nagrodzie Beauty & Self-Care Brand wspólnym mianownikiem wysokich notowań jest skłonność do rekomendacji nominowanych marek przez konsumentów swoim bliskim czy znajomym oraz ich innowacyjność — mówi Barbara Lewicka, kierująca zespołem badań konsumenckich w GfK — an NIQ Company,

Następnie Lewicka dodaje: — Ranking Best … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułДе дивитись та що треба знати про бій Усик-Ф'юрі
Następny artykułРозроблено новий препарат для схуднення, який обіцяє швидкий ефект