Kreatywni w Reklamie
Dariusz Zając: Okazało się, że nasi uczniowie nie mają za bardzo gdzie startować, bo wszystkie inne olimpiady albo są skierowane na media, a jeszcze kilka jest chyba olimpiad wiedzy ekonomicznej i tam przypisywano technika reklamy. Ale wiadomo, jeżeli jest wiedza ekonomiczna, to tam z reklamy nie ma za dużo, więc oni nie mieli szans. Ważne jest, żeby w szkołach technicznych tworzyć im przestrzeń do osiągania sukcesów, jeżeli się zdaje maturę i egzaminy zawodowe, to jest duże wyzwanie, więc jeżeli im się stwarza jeszcze dodatkowe możliwości w postaci takich olimpiad, które zwalniają finalistów z egzaminu zawodowego z części pisemnej, to bardzo dużo.
Zapewnia nas Dariusz Zając, dyrektor Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy.
Olimpiadę dopiero zainicjowano, a już w pierwszej edycji wystartowało 1300 uczniów z całej Polski. Widać, że to modny kierunek, przyszłościowy i chętnie wybierany przez uczniów szkół ponadpodstawowych. Finałowy etap olimpiady gościł właśnie w częstochowskim Reymoncie:
Dorota Klimecka-Tatar: To pierwsza edycja i nie spodziewaliśmy się wielu uczestników. Natomiast do ostatniego, trzeciego etapu przeszło 93 osoby, z czego wyłoniliśmy 14 finalistów i 6 laureatów. Dowiedzieliśmy się od nauczycieli, że była bardzo potrzebna właśnie taka olimpiada dla uczniów szkół ponadpodstawowych, która będzie łączyła zagadnienia technicznego przygotowania reklamy, ale również wiedzy z marketingu i zarządzania taką reklamą.
Uczniowie kierunków technicznych pokazali faktycznie, jak kreatywni potrafią być w temacie reklamy, dodaje prof. Politechniki Częstochowskiej – dr hab. inż. Dorota Klimecka-Tatar.
Start w branżowej olimpiadzie się opłacił. Finaliści i laureaci są zwolnieni z pisemnej części egzaminu zawodowego:
Ewa Opach: Do pierwszych etapów przystąpiło 1300 uczniów z całej Polski. Pokazuje to, że obszar reklamy jest interesujący dla młodych ludzi. To jest z punktu widzenia Rady Sektorowej i Pracodawców Sektora niezwykle istotne, żeby to kształcenie było jak najbardziej praktyczne, żeby uczniowie, którzy przychodzą do pracy, żeby mieli już pojęcie o tym, jak wygląda świat biznesu i jak wygląda codzienność, która będzie ich otaczała w pracy, ale też, żeby mieli już przynajmniej wstępne przygotowanie merytoryczne.
Powiedziała Ewa Opach, wiceprzewodnicząca Sektorowej Rady ds. Kompetencji Komunikacji Marketingowej w IAB Polska. Wszystkim olimpijczykom gratulujemy.
Czytaj także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS