Jak będzie to wyglądać? Aplikacje mobilne oferujące bilety korzystają z “wirtualnej” hurtowni. W momencie, kiedy kontrolerzy wejdą do pojazdu, po wpisaniu jego numeru bocznego, będą blokowali możliwość pobrania biletu, podobnie jak blokowana jest szczelina w tradycyjnych kasownikach – wyjaśnia rzecznik Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie Sebastian Kowal.
Każda z aplikacji przy zakupie biletu będzie wymagała od pasażera wpisania numeru bocznego autobusu bądź tramwaju. Do końca miesiąca wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej w Krakowie zostaną zaopatrzone w dodatkowe naklejki z numerem taboru, umieszczone nad każdym kasownikiem.
Pasażerowie różnie podchodzą do kupowania biletów. Niektórzy czekają “z gorącym palcem” nad telefonem i w momencie wejścia kontrolerów do pojazdu naciskają: kup lub skasuj bilet. To nieuczciwe wobec osób, które kupują bilety. Za usługi trzeba płacić. Nie wsiadamy przecież do taksówki i nie wysiadamy bez płacenia – mówi Sebastian Kowal.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS