A A+ A++

Kraków dołączył do ogólnopolskiej akcji „Różowa skrzyneczka”, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach inicjatywy w ponad 200 miejscach w mieście pojawią się specjalne skrzynki z darmowymi podpaskami i tamponami.

Jak pokazują badania, ponad 1/5 dziewczynek w Polsce ze względu na brak dostępu do środków higieny osobistej opuszcza zajęcia w szkole, a 10% nie wychodzi w tym czasie z domu. Oznacza to, że nawet 4% kobiet w Polsce doświadcza ograniczenia podstawowego prawa do edukacji i wolności. 

Walka z ubóstwem menstruacyjnym to główny cel inicjatywy „Różowa skrzyneczka”. W jej ramach w wybranych miejscach w Polsce pojawiają się specjalne punkty z bezpłatnymi podpaskami i tamponami. Teraz w akcję włączyło się miasto Kraków.

Władze miasta planują bowiem umieszczenie „różowych skrzyneczek” w ponad 200 jednostkach edukacyjnych, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, a także w bursach, młodzieżowych domach kultury i na basenach działających przy Krakowskim Szkolnym Ośrodku Sportowym. W akcję zaangażowało się także Muzeum Krakowa, w którego oddziałach pojawią się „różowe skrzyneczki”, mając na uwadze, przede wszystkim często odwiedzające je wycieczki szkolne. 

– Chcemy zapewnić uczennicom komfort w czasie edukacji i zagwarantować powszechny dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Naszym celem jest także edukowanie w tym temacie, tworzenie bezpiecznej, przyjaznej przestrzeni szkolnej i budowanie solidarności – mówią przedstawiciele miasta.

Co więcej, władze Krakowa planują również umieścić „różowe skrzyneczki” w miejscach wsparcia dla kobiet w kryzysie bezdomności. 

Pełna lista miejsc, w których już pojawiły się punkty z bezpłatnymi środkami higienicznymi, znajduje się na tej stronie. 

zdjęcie główne: facebook.com/rozowaskrzyneczka

PS

Szkocki rząd przyjął ustawę, na mocy której mieszkanki kraju będą miały dostęp do darmowych środków higieny osobistej. Zabiegała o to Monika Lennon ze Szkockiej Partii Pracy, która do parlamentu trafiła w 2016 roku.

PS2

Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.

PS3

Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadek z udziałem motocyklisty w Lyskach
Następny artykułPierwsi chorzy trafili do szpitala tymczasowego w Pyrzowicach