A A+ A++

Porozumienie w tej sprawie podpisane zostało w czwartek przez Tomasza Pałasińskiego, dyrektora GDDKiA – oddział Kraków i Jerzego Muzyka, zastępcę prezydenta Krakowa.

– Rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie współpracy przy tej inwestycji prowadziliśmy od dłuższego czasu. Cieszę się, że Zarząd Inwestycji Miejskich doprowadził sprawę do końca i dziś możemy podpisać porozumienie, które przybliża nas do rozbudowy tego kluczowego odcinka ul. Kocmyrzowskiej – mówił wiceprezydent Jerzy Muzyk po podpisaniu dokumentu.

Roboty budowlane w latach 2023-2024

Zgodnie z planem, równolegle z realizacją wschodniej obwodnicy Krakowa S7 pomiędzy węzłami Igołomska i Widoma, wykonawca tego zadania przygotuje, a następnie zrealizuje rozbudowę ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do okolic ul. Bukszpanowej i Kantorowickiej wraz z komponentem tramwajowym, czyli modernizacją torowiska i przebudową pętli na Wzgórzach Krzesławickich.

ZIM w ramach współpracy z GDDKiA przekaże wcześniej przygotowane dokumenty projektowe, które muszą zostać zaktualizowane. – Następnie dla naszego zakresu inwestycji zostanie złożony wniosek o ZRID. Zakładamy, że decyzja zostanie wydana do końca 2022 roku tak, by w latach 2023-2024 zostały wykonane roboty budowlane – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM w Krakowie. W budżecie miasta i w Wieloletniej Prognozie Finansowej zapisano na ten cel prawie 56,5 mln zł.

Pozostaje odcinek od ul. Bulwarowej do węzła Grębałów

Równolegle ZIM będzie współpracował z Zarządem Dróg Wojewódzkich w sprawie współpracy przy rozbudowie wylotówki na Proszowice na odcinku od ul. Kantorowickiej do miejscowości Prusy. Niebawem ma zostać ogłoszony wspólny przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID. – Zależy nam, żeby oba odcinki ul. Kocmyrzowskiej zostały oddane do użytkowania w podobnym okresie – dodaje Szewczyk.

Pozostaje jeszcze niewielki odcinek od ul. Bulwarowej do węzła Grębałów. Tam również ZIM ma podjąć działania mające na celu zabezpieczenie środków na przygotowanie i rozbudowę tego fragmentu tak, by za kilka lat cała wylotówka na Proszowice składała się z dwóch jedni po dwa pasy w każdą stronę, posiadała ścieżki dla rowerów i rozwiązania przyjazne dla pieszych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowrót króla helikopterem
Następny artykułTrzaskowski ma dość PO? “Utyskuje właściwie na wszystkich”