A A+ A++

Mieszkanka Ełku odebrała telefon od rzekomego konsultanta swojego banku, który namówił ją do zainstalowania konkretnej aplikacji. Kobieta podała też przez telefon swoje dane z dowodu osobistego. W rezultacie ktoś wykorzystał je do zaciągnięcia kredytu w wysokości blisko 45 tys. złotych.

Policjanci z Ełku wyjaśniają okoliczności oszustwa „na pracownika banku”. Do mieszkanki Ełku zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Poinformowała, że ktoś miał włamać się na konto właścicielki. W celach bezpieczeństwa zaleciła zainstalowanie wskazanej aplikacji i postępowanie zgodne z jej wskazówkami.

Mieszkanka Ełku podała rzekomej konsultantce swoje dane z dowodu osobistego. Po pewnym czasie zorientowała się, że mogła paść ofiarą oszustwa. Okazało się, że jej dane posłużyły do zaciągnięcia kredytu w banku w wysokości prawie 45 tys. złotych.

Aby nie paść ofiarą oszustów, należy pamiętać o pewnych zasadach bezpieczeństwa. Przede wszystkim nie instalować nieznanych aplikacji na swoje urządzenia. Ważne jest także, by nie udzielać informacji na temat dostępu do naszego konta, danych do logowania, danych autoryzacyjnych operacji bankowych i naszych danych osobowych żadnej postronnej osobie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŁukasz Wiśniowski w składzie Team Qhubeka ASSOS na pierwsze klasyki
Następny artykułCaritas Polska zebrała 3 mln zł na rzecz poszkodowanych w trzęsieniu ziemi w Chorwacji