Średnia cena koszyka zakupowego w czerwcu kształtowała się na poziomie 246,75 zł, to wzrost o 5,69 zł, czyli o 2,36 proc. wobec maja br. – wynika z badania ASM Sales Force Agency.
Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, podstawowe produkty spożywcze były w czerwcu br. droższe o blisko 10 proc. niż rok temu. Rekordowy wzrost cen w skali roku (86 proc.) odnotowano w kategorii produktów tłuszczowych. Dwucyfrowe podwyżki objęły również nabiał (21 proc.) piwo i używki (19 proc.), produkty sypkie (12 proc.) oraz mięso, wędliny i ryby (11 proc.).
Średnia cena koszyka zakupowego w czerwcu br. kształtowała się na poziomie 246,75 zł. To wzrost o 5,69 zł czyli o 2,36 proc. w porównaniu do maja br. – wynika z badania przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency.
– Spodziewamy się, że duże sieci handlowe i dyskonty będą odnotowywać coraz większy ruch. Tylko one mogą aktywnie wpływać na ceny produktów dzięki wieloletnim kontraktom zawartym bezpośrednio z producentami żywności. W naszej ocenie to zwiększone zainteresowanie zakupami w sieciach handlowych będzie odczuwalne już tego lata – powiedział, cytowany w informacji dot. raportu, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński.
Jego zdaniem w obliczu tak wysokich cen noclegów i posiłków w restauracjach np. nad Bałtykiem, duża część urlopowiczów będzie starała się we własnym zakresie przygotować rodzinny obiad czy kolację z zakupionych produktów.
Z raportu wynika, że w czerwcu 2022 r. najniższe ceny były w Auchan, gdzie średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 216,20 zł. To o 1,92 zł więcej niż najtańszy koszyk w maju br., należący przed miesiącem również do Auchan.
W czerwcu 2022 roku najdroższy okazał się kanał e-grocery, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 286,08 zł, czyli o blisko 32 proc. więcej niż w najtańszych sklepach Auchan.
Badanie koszyka zakupowego wykazało również, że w czerwcu 2022 r. najtańsze zakupy można było zrobić ponownie w dyskontach (238,31 zł). Największy spadek cen można tym razem zaobserwować w sieci Selgros Cash&Carry (-13,41 proc.).
Zgodnie z przyjętą metodologia?, w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy przeanalizowano ceny przykładowego koszyka zakupowego, w którym znalazły się najpopularniejsze artykuły FMCG z podstawowych kategorii (czyli nabiał, mięso i wędliny, napoje, słodycze, piwo, chemia domowa, kosmetyki i inne). ASM Sales Force Agency bada ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w kanale e-commerce.
(PAP)
autor: Aneta Oksiuta
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS