Spod sfrezowanej warstwy asfaltu w alei Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku wyłoniła się równa przedwojenna jezdnia z bazaltowego bruku ujęta po bokach granitowymi krawężnikami. Wkrótce zostanie zerwana w związku z budową tunelu, ale nie trafi na zwałkę gruzu.
W ubiegły wtorek w podwarszawskim Sulejówku firma Intop Warszawa rozpoczęła prace przy budowie tunelu, którym aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego będzie przebiegała pod torami kolejowymi linii Warszawa – Siedlce. Podziemna konstrukcja długości 90,5 m zastąpi istniejący tutaj przejazd ze szlabanami. Koszty wartej 76 mln zł inwestycji finansuje w połowie państwowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (30 mln zł przekaże jej Unia Europejska), kolejne 30 mln zł wyasygnuje samorząd Mazowsza, któremu podlega przecinająca tory droga wojewódzka nr 638, resztę dołożą władze Sulejówka mające 7-procentowy udział w tym przedsięwzięciu. Tunel z dwukierunkową jezdnią, chodnikami i drogami rowerowymi ma być gotowy w sierpniu 2023 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS