Posiadanie firmowego fanpage’a nie jest już tylko modne, ale stało się wręcz koniecznością jeśli firma chce odnieść sukces w internecie. Facebook oprócz takich działań jak prowadzenie Linkedin i Instagram stanowi niezwykle ważne ogniwo w łańcuchu portali typu social media. Błędnym spojrzeniem na social media jest przeświadczenie, że powinno tutaj uzyskiwać się natychmiastowych rezultatów. Praca nad budowaniem silnej marki jest czasochłonna i pierwsze rezultaty pojawią się znacznie później niż w przypadku agresywnej reklamy, ale za to sama świadomość i zaufanie w markę będzie trwalsze oraz użytkownicy zapamiętają to na dłużej.
Lepsza sprzedaż
To oczywiste, że firma chce zwiększyć sprzedaż swoich usług lub produktów. Tego typu efekty przychodzą z czasem. Warto przy okazji kwestii jaką jest prowadzenie Facebooka promować produkty oraz pisać o nich w pozytywnym świetle, uwidaczniając ich cechy pozytywne. Nie może to być jednak typowa reklama, ale raczej chęć przekazania ciekawostek, które zainteresują użytkowników. Można tego typu treści przekazać w zabawnej reklamie lub innej formie treści, na przykład jako infografikę.
Przyjazny i profesjonalny wizerunek
To jakie treści publikuje firma oraz to w jaki sposób zwraca się do fanów i odpowiada na pytania przez prywatne wiadomości ma kluczowe znaczenie przy budowie wizerunku firmowego. Czyli w gruncie rzeczy głównie to w jaki sposób firma będzie rozpoznawalna i komentowana przez użytkowników. Jeśli pojawia się problemy to w jaki sposób firma do nich podchodzi i jak potrafi zażegnać kryzys? Wszystko to wpływa na wizerunek firmy w internecie oraz poza nim.
Płatna reklama
Aby dotrzeć do szerszego grona fanów czasem potrzebna jest inwestycja w płatną formę reklamy. Praktycznie wszystkie serwisy społecznościowe oferują możliwość kupna reklamy, która bardzo szczegółowo może trafić tylko i wyłącznie do wybranej grupy osób ze względu na płeć, wiek, zainteresowania, miejsce zamieszkania. Wiąże się to z oszczędnościami, bo nie trzeba kierować reklamy do osób, które będą zupełnie obojętne na reklamę – przykładowo po co kierować reklamę mechanika samochodowego do młodych osób, skoro można wybrać odpowiednie parametry wiekowe i skoncentrować promocję na wybranej grupie wiekowej, która w swoim profilu wśród zainteresowań ma coś związane z samochodami. Warto w tym momencie podkreślić, że płatna reklama spowoduje napływ nowych fanów na firmową stroną na Facebooku, ale efekty z posiadania tych fanów będą procentować w przyszłości, w momencie w którym przełoży się to na realną sprzedaż.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS