A A+ A++

– Miasto rozszerza w ten sposób katalog lokalnych mechanizmów wsparcia dla firm i prowadzących działalność gospodarczą, którzy zostali najmocniej dotknięci ograniczeniami w prowadzeniu swojego biznesu w związku z epidemią koronawirusa – mówi Łukasz Drygalski z Centrum Wsparcia Biznesu w Toruniu.

Przedsiębiorcy prowadzący w Toruniu działalność w lokalach użytkowych z zasobów Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, którzy zamknęli swoje restauracje, kawiarnie i inne punkty oraz odnotowali spadek przychodów z działalności nie mniejszy niż 50 proc. w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem, będą mogli ubiegać się o umorzenie części lub całości czynszu.

Kiedy, kto i na jakich warunkach może składać wniosek o umorzenie czynszu

1. Wnioski o umorzenie należy składać po odwołaniu stanu epidemii.

2. Wnioski o umorzenie mogą składać przedsiębiorcy będący najemcami oraz prowadzący w wynajmowanych lokalach działalność, w szczególności określoną w §6 ust. 1 i 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 491) w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii, oraz dokonali w okresie od 16 marca 2020 r. do dnia odwołania stanu epidemii zamknięcia lokalu w zakresie bezpośredniej obsługi klientów.

3. Fakt zamknięcia lokalu ze wskazaniem daty zamknięcia należy niezwłocznie zgłosić do Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej drogą mailową na adres [email protected] lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Zakładu przy ul. Grudziądzkiej 159 B, z zastrzeżeniem pkt 4. Zgłoszenie jest warunkiem niezbędnym do uzyskania umorzenia.

4. Umorzenie dotyczyć może wyłącznie należności z tytułu czynszu wraz z odsetkami (za opóźnienie w zapłacie lub za wcześniejsze odroczenie lub rozłożenie na raty). Umorzenie nie obejmuje opłat za media oraz opłat eksploatacyjnych i zaliczek na fundusz remontowy, jeśli lokal znajduje się w zasobach wspólnot mieszkaniowych.

 5. Umorzenie czynszu może nastąpić w wysokości nie  przekraczającej:

a) 50 proc. należności za pierwszy miesiąc kalendarzowy, w którym lokal będzie zamknięty,

b) 75 proc. należności za drugi miesiąc kalendarzowy, w którym lokal będzie zamknięty,

c) 100 proc. należności za trzeci miesiąc kalendarzowy (i ewentualnie kolejne), w którym lokal będzie zamknięty,

przy czym za datę zamknięcia lokalu przyjmuje się datę wskazaną w zgłoszeniu do ZGM – dokonanym zgodnie z pkt 3.

6. W przypadku, gdy okres zamknięcia lokalu będzie krótszy niż miesiąc kalendarzowy, ulgi, o jakich mowa w pkt 6 lit. a-c, rozliczane będą proporcjonalnie do liczby dni zamknięcia lokalu w miesiącu, za który przyznana będzie ulga.

7. Umorzenie odsetek może nastąpić w wysokości do 100 proc. należnej kwoty niezależnie od okresu, na jaki został zamknięty lokal.

8. Niezbędne dla uzyskania umorzenia na powyższych warunkach jest: uzasadnienie ważnego interesu wnioskodawcy lub interesu publicznego (przy czym przez ważny interes wnioskodawcy lub interes publiczny należy rozumieć odpowiednio sytuacje, w których wskutek płatności czynszu doszłoby do zagrożenia dalszej działalności wnioskodawcy lub naruszenia wartości społecznych typu brak możliwości wypłacenia należnego wynagrodzenia pracownikom).

– Wnioski o wszelkie ulgi, tj. odroczenie terminu, rozłożenie na raty oraz umorzenie płatności, będą rozpatrywane indywidualnie z uwzględnieniem zasad przyznawania pomocy publicznej – zapewnia Drygalski. – Wnioski rozpatrywane będą w pierwszej kolejności, bez zbędnej zwłoki i przy zastosowaniu uproszczonej metody oceny sytuacji finansowej przedsiębiorcy.

Jak składać wnioski o umorzenia czynszu?

1. Wnioski dotyczące czynszu w lokalach użytkowych:

– w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą ePUAP

– w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym drogą mailową na adres: [email protected]

– w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, 87-100 Toruń, ul. Grudziądzka 159 B

– w formie pisemnej w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 i ul. Grudziądzkiej 156 B

 2. Wnioski dotyczące pozostałych należności:

– w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą ePUAP

– w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem elektronicznym drogą mailową na adres: [email protected]

– w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd Miasta Torunia, 87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8

– w formie pisemnej w Punktach Informacyjnych Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 i ul. Grudziądzkiej 156 B.

Formularz wniosku o umorzenie wraz z załącznikami można pobrać TUTAJ

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBY CHRONIĆ OSOBY STARSZE !!!
Następny artykułZgłoś uwagi do przebiegu ekspresówki