Od kiedy ratusz wdrożył system ITS, czyli system inteligentnego zarządzania ruchem, urzędnicy zyskali szczegółowe informacje o ruchu na ulicach Olsztyna. Dzięki czujnikom i kamerom, na wybranych skrzyżowaniach służby porządkowe na bieżąco monitorują sytuację związaną z przejazdem samochodów na czerwonym świetle i przekraczaniem dopuszczalnej prędkości.
System pokazuje, jak koronawirus wpłynął na zachowania kierowców. I tak w okresie od 28 marca do 3 kwietnia (a więc w początkowej fazie epidemii i ograniczeń w poruszaniu) w porównaniu z poprzedzającym tygodniem, zmalała liczba przypadków przejeżdżania przez skrzyżowania na czerwonym świetle.
Lawinowo wręcz zaczęła też spadać liczba przypadków przekraczania dopuszczalnej prędkości. Jeżeli w okresie wcześniejszym było ich około 28 tys., to po wprowadzeniu ograniczeń w ruchu i zaostrzeniu przepisów epidemicznych, już “tylko” 19,3 tys.
Koronawirus w Polsce. Zapisz się na specjalny newsletter, w którym zawsze znajdziesz sprawdzone informacje
Dane za dwa ostatnie tygodnie pokazują, że tendencja się jednak odwraca. W dniach 4–10 kwietnia łączna liczba pojazdów przekraczających prędkość wzrosła do około 25 tys. Natomiast ostatni tydzień, za który poznaliśmy statystyki – od 11 do 17 kwietnia – przyniósł spadek wykroczeń. Ale i tak jest on wysoki, bo wynosi ponad 22 tys. przypadków.
W tych złych statystykach tradycyjnie przoduje skrzyżowanie al. Warszawskiej z ul. Dybowskiego w rejonie Kortowa. Od 4 do 10 kwietnia system kontroli ruchu odnotował tam około 13 tys. przekroczeń prędkości, tydzień później było ich około 11 tys.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS