A A+ A++

Choć w bankach w czasie drugiej fali pandemii koronawirusa nie obowiązują tzw. godziny seniorskie, to część z nich je nadal utrzymuje.

W niektórych obowiązują cały czas, w innych klienci w starszym wieku mają pierwszeństwo w określonych godzinach.

– Bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników jest dla nas szczególnie istotne, dlatego zachęcamy do korzystania ze zdalnych kanałów obsługi za pośrednictwem bankowości internetowej Alior Online oraz aplikacji mobilnej Alior Mobile, dostępnych przez całą dobę. Dzięki nim klienci mogą wykonać większość transakcji bez potrzeby wychodzenia z domu oraz zarządzać swoimi finansami bezpiecznie i wygodnie – tłumaczy biuro prasowe Alior Banku.

Warto sprawdzić: Koronawirus skłonił Polaków do pożegnania gotówki. Co wolą?

W jego oddziałach od 19 października w godzinach 9 – 11 w pierwszej kolejności są obsługiwane osoby powyżej 60. roku życia. Alior Bank zachęca też klientów do bezpiecznego bankowania z domu. A w oddziałach obowiązują  wprowadzone już wcześniej zasady bezpiecznej obsługi: ograniczona liczba klientów oraz dystans. – Prosimy też klientów by nie odwiedzali oddziałów w przypadku występowania objawów infekcji dróg oddechowych (kaszel, katar, gorączka) – apeluje bank.

W wyznaczonych godzinach czekają na seniorów

W PKO BP osobny powyżej 60. Roku życia w godz. 10-12 obsługiwane są w w oddziałach w pierwszej kolejności. – Już na początku pandemii przygotowaliśmy specjalne rozwiązania dla osób, które korzystają z bankowości w tradycyjny sposób, w oddziałach – również dla seniorów – mówi Joanna Fatek, z biura prasowego banku.

Przypomina, że jednym z nich – jest nowy rodzaj bezpłatnej karty debetowej wydawanej w oddziale od ręki, przeznaczonej właśnie dla osób, które wypłacają gotówkę w placówkach. -Dzięki temu mogą oni ograniczyć lub wręcz wyeliminować kolejne wyjścia do oddziału. -Bez takiej wizyty można też ustanowić pełnomocnika do rachunku – w serwisie iPKO- przypomina Joanna Fatek.

Także Santander Bank Polska od 15 października przywrócił godziny pierwszeństwa obsługi seniora w pierwszej godzinie otwarcia oddziałów. – Takie podejście dość dobrze sprawdziło się na początku roku, dlatego postanowiliśmy je kontynuować. Godzina z pierwszeństwem obsługi seniora pozwala nam z jednej strony wspierać osoby starsze, a z drugiej reagować na bieżąco i świadczyć obsługę wszystkim, jeśli nie ma w tym czasie seniorów w oddziale – tłumaczy Ewa Krawczyk, z biura prasowego banku.

A w Pekao we wszystkich placówkach klienci powyżej 60 roku życia w godzinach od 10 do 12 są obsługiwani poza kolejnością. – Jako jeden z pierwszych banków uruchomiliśmy działania, które mają na celu wspieranie seniorów. Jeszcze przed pandemią rozpoczęliśmy kampanię edukacyjno-informacyjną „Bierz internet za rogi” , w której zachęcaliśmy seniorów do aktywnego korzystania z Internetu, w tym również do bankowania on-line – przypomina Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA.

Warto sprawdzić: Jak Polacy wypadli w kolejnym sprawdzianie wiedzy finansowej

Bank stworzył bazę wiedzy o nazwie „Strefa Seniora”, która dostępna jest na jego stronie internetowej. – Formuła kampanii „Bierz internet za rogi” jest oparta na zbudowaniu wirtualnej społeczności seniorów, którzy poprzez działania informacyjne i edukacyjne otrzymują pakiet wiedzy i narzędzi do bezpiecznego bankowania i aktywnego korzystania z internetu – dodaje Paweł Jurek.

Credit Agricole godziny dla seniorów wprowadził jeszcze na początku kwietnia i obowiązują one do tej pory. A to oznacza, że w godzinach 10-12 klienci w starszym wieku mają pierwszeństwo obsługi, ale nie wyłączność. – Więc jeśli w placówce nie ma seniorów, to normalnie obsługujemy wszystkich klientów – zapewnia Agnieszka Gorzkowicz, z biura prasowego banku.

Przypomina, że w placówkach doradcy, podczas obsługi pomagają i zachęcają klientów do wypróbowania bankowości elektronicznej.

– Na naszej stronie www opublikowaliśmy wiele nowych informacji, wskazówek, czy odpowiedzi na zgłaszane nam przez klientów pytania dotyczące korzystania z serwisów zdalnych. Są tam także przewodniki po bankowości internetowej i mobilnej – użyteczne dla wszystkich klientów, w tym seniorów – dodaje Agnieszka Gorzkowicz.

Bez czasowych udogodnień dla starszych

Ale są banki które nie promują specjalnie seniorów. – W naszych oddziałach obsługu … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRadny z COVID-em, burmistrz na kwarantannie. Rośnie liczba zakażeń i ozdrowieńców w powiecie kętrzyńskim
Następny artykułUrząd Miasta reaguje na doniesienia z gorlickiego szpitala. Co na to Starostwo?