A A+ A++
Ogromne opóźnienia tramwajów w Katowicach. Z powodu zmiany cyklu świateł składy utknęły w długim korku. Jak wyjaśnia miasto, takie problemy mogą się pojawiać, bo trwa wdrażanie Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem.

W jednym momencie na al. Korfantego utknęło pięć tramwajów, a opóźnienia wynosiły nawet 20-40 minut. W poniedziałek po południu tramwaje przez dłuższy czas nie jeździły zgodnie z rozkładami jazdy. Nasza czytelniczka jechała tramwajem, który odcinek z pętli Słonecznej do przystanku Wełnowiec Gnieźnieńska pokonywał 30 minut. Normalnie zajmuje to 6 minut. – Proszę o wyjaśnienie, do kiedy tramwaje będą tak spóźnione, bo rozkład jazdy, jaki niby obowiązuje to jakaś mrzonka. Jako pasażerowie płacimy bilety, a do pracy nie możemy dojechać – pisze.

Pasażerowie szybko zorientowali się, że utrudnienia są związane z sygnalizacją świetlną. – Przyczyną jest zmiana cyklu świateł na skrzyżowaniu al. Korfantego z ul. Słoneczną i Jesionową w Katowicach. Do tej pory światło zmieniło się co 2 minuty, teraz co 3-5 minut, co powodowało opóźnienia. Tramwaje Śląskie wystąpiły do MZUiM w Katowicach z wnioskiem o przywrócenie poprzedniego czasu oczekiwania na przejazd – informuje Klaudia Matuszna, zastępca rzecznika prasowego ZTM.

PRZECZYTAJ TEŻ: Długie korki z powodu krótkiego „zielonego” w centrum Katowic. Tramwaje będą tu miały priorytet

Z powodu bardzo krótkiego czasu na przejazd opóźnienia występowały nie tylko na liniach numer 13 i 16, ale również na innych. Korek powstał, ponieważ przy wdrażaniu Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem (w skrócie ITS) zmodyfikowano program sygnalizatora. Mieszkanka Katowic zgłosiła sprawę do wydziału transportu Urzędu Miasta. Tam odesłano ją do do firmy Synchrogop, która z kolei odpowiedziała, że należy pytać firmę Sprint. To ona wdraża katowicki ITS. – W czasie wdrażania systemu niestety trzeba się liczyć z czasowymi problemami w różnych miejscach – mówi w imieniu MZUiM Adam Skowron z Katowickiej Agencji Wydawniczej.

Drugim takim miejsce jest przejście dla pieszych przy centrum przesiadkowym w Brynowie. Wcześniej można było przejść przez wszystkie pasy naraz. Teraz przed każdymi trzeba czekać osobno. Dlatego ludzie spiesząc się na tramwaj, przechodzą na czerwonym świetle.
– Wprowadzane programy są programami pracy wyizolowanych skrzyżowań, są one wprowadzane na podstawie zatwierdzonych projektów organizacji ruchu sporządzonych na zlecenie Firmy Sprint przez Firmę Jaros na podstawie przeprowadzonych pomiarów natężenia ruchu – wyjaśnia Skowron i zapewnia, że wszystkie problemy są przekazywane na bieżąco wykonawcy.

PRZECZYTAJ TEŻ: Korek autobusów na wyjeździe spod dworca. Mają zielone światło przez 10 sekund

Prace nad ITS są zaawansowane w 60-70% i mają zakończyć się jeszcze w tym roku. Koszt to ok. 88,6 mln zł i został dofinansowany ze środków unijnych kwotą ponad 67,2 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZASADAY GŁOSOWANIA OBYWATELI POLSKICH W REFERENDUM OGÓLNOKRAJOWYM
Następny artykułCzy Górnik Zabrze zostanie sprzedany? Złożono petycję w tej sprawie